مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر خبر داد؛

آغاز عملیات طرح کشت پاییزه در مزارع شهرستان نیر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از آغاز عملیات طرح کشت پاییزه در مزارع شهرستان نیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا ناصری، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر با اعلام این خبر افزود: عملیات طرح کشت پاییزه این شهرستان به میزان 10 هزار  هکتار گندم دیم، 18 هزار هکتار گندم آبی، 15 هزار هکتار جو دیم و 750 هکتار جو آبی آغاز گردیده است.

وی در ادامه افزود: تاکنون 222 تن بذر گندم آبی و دیم گواهی شده بین زارعین توزیع شده و تمهیدات لازم برای تامین سموم ضد عفونی بذر، کود شیمیایی و ... فراهم شده و مشاوره فنی توسط کارشناسان این مدیریت و کارشناسان پهنه مستقر در مراکز جهاد کشاورزی تابعه و برگزاری کارگاه ها و کلاس های آموزشی در خصوص تنظیم کارنده ها، میزان بذر و کود مصرفی، رعایت تاریخ کاشت و ... صورت پذیرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر در ادامه سخنان خود افزود: میزان تولید سال زراعی گذشته این شهرستان در محصول گندم آبی 9 هزار و 58 تن و در گندم دیم 16 هزارو 234 تن و در جو آبی 3 هزار و 626 تن و در جو دیم 26 هزار و 699 تن می باشد.

ناصری از کشاورزان منطقه خواست از بذور اصلاح شده و ضد عفونی شده و مورد تائید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان جهت کاشت استفاده نموده و به توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان ترویج در مراحل انجام کشت در مزارع حضور دارند عمل نمایند .

انتهای پیام/ح

توزیع 222 تن بذر گندم آبی و دیم گواهی شده درشهرستان نیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.