مدید جهاد کشاورزی رامهرمز از اجرای عملیات تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

سید مهرداد میرسالاری، مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در راستای  قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حسب اجرای رای قطعی مقام محترم قضایی، تعداد دو واحد ساخت و ساز غیر مجاز  در اراضی کشاورزی رامهرمز توسط مدیریت جهادکشاورزی با حضور نماینده دادستان، ماموران نیروی انتظامی و نماینده مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی خوزستان با یک دستگاه لودر قلع و قمع گردید.

وی بیان داشت: این 2 واحد  شامل یک واحد ویلا باغ و یک واحد کارگاه تیرچه بلوچی در اراضی کشاورزی روستاهای سرکهکی و بُغدک به صورت غیر مجاز احداث شده بود.

میرسالاری افزود:طبق ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، انجام اقداماتی چون پی کنی،  خاک برداری و خاکریزی، تخلیه یا برداشت شن و ماسه، دیوار کشی،  احداث هر گونه ساختمان و غیره  بدون داشتن مجوز از کمیسیون مربوطه(تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی)، جرم تلقی شده و ارتکاب کننده  علاوه بر جریمه نقدی از یک تا 3 برابر قیمت روز ملک، محکوم به قلع و قمع مستحدثات، برداشت مخروبه و بازگشت ملک به حالت اولیه می باشد.

مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز عنوان کرد: با توجه به پایین بودن سطح اراضی مستعد کشاورزی، افزایش روز افزون جمعیت و به تبع آن افزایش نیاز غذایی، حفظ منابع آب و خاکی از اوجب واجبات است. متاسفانه از چند سال گذشته تاکنون ده ها فقره تغییر کاربری های غیر مجاز در سطح شهرستان خصوصا حوزه مرکزی و با خاک کلاس یک انجام شده است و علی رغم احکام قطعی صادره توسط مراجع محترم قضایی، تاکنون هیچ گونه اقدامی جهت جهت اعمال قانون صورت نگرفته است  و این خود موجب کم اهمیت قلمداد شدن پیگیری های جهادکشاورزی و احکام صادره شده است.

وی بیان داشت: مدیریت مصمم است که با حمایت مردم فهیم و مسئولین دلسوز شهرستان اقدامی قاطع جهت اعمال قانون پرونده های قبلی و برنامه پیشگیری از ساخت و ساز های جدید قبل از هر گونه اقدام توسط متخلفین نموده و گامی موثر بردارد.

میرسالاری گفت:  در پایان ضمن درخواست از متقاضیان احداث کارگاه های تولیدی و اشتغال زا جهت طی نمودن مراحل قانونی قبل از هر گونه احداث،  از همه شهروندان عزیز تقاضا دارد حسب وظیفه شرعی و ملی در صورت مشاهده هر گونه اقدام غیر معمول در اراضی کشاورزی با تماس تلفنی سامانه ۱۳۱ ما را در پیشگیری یا اقدام به موقع یاری فرمایید.

انتهای پیام/م

مبارزه با ساخت و ساز های غیر مجاز در رامهرمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.