رسانه‌های ژاپنی گزارش دادند مقامات ارشد دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور و کره شمالی نشست مخفیانه‌ای در مغولستان برگزار کردند.

مقامات ژاپن و کره شمالی مخفیانه‌ در مغولستان دیدار کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه‌های ژاپنی روز جمعه گزارش دادند مقامات ارشد دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور و کره شمالی ششم تا هشتم ماه اکتبر نشست مخفیانه‌ای در مغولستان برگزار کردند.

خبرگزاری کیودو به نقل از منابع مطلع اعلام کرد شیگرو کیتامورا، رئیس دفتر تحقیقات و اطلاعات کابینه و یکی از دستیاران نزدیک شینزو آبه، نخست وزیر، نمایندگی طرف ژاپنی را در گفتگو‌ها در اولان باتور برعهده داشت.

بر اساس این گزارش، کره شمالی نیز به نوبه خود گروهی از جمله یک شخصیت ارشد حزب حاکم کارگران را به این نشست اعزام کرد. یک مقام برجسته دولت ژاپن در گفتگو با کیودو با تایید برگزاری این نشست در پایتخت مغولستان، گفت: "من شنیدم آن‌ها درباره این بحث کردند که چگونه می‌توان مسئله آدم ربایی (ادعای ربودن اتباع ژاپنی توسط کره شمالی) را بین ژاپن و کره شمالی حل و فصل کرد".

کیودو نوشت نشست مقامات اطلاعاتی کره شمالی و ژاپن نخستین گفتگو‌های این چنینی در حدود سه ماه گذشته در پی دیدار کیتامورا با کیم سونگ هی، یک مقام کره شمالی در ویتنام در اواسط ماه ژوئیه است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار