یک مقام مسئول گفت: احتمال شیوع تب کریمه کنگو در طول سال وجود دارد، از این رو دامداران باید در طول سال مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

روز/دامداران در طول سال هشدارها را جدی بگیرند/گزارش جدیدی از بیماری تب کریمه کنگو نداشتیمبهمن نقیبی، مدیرکل دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تب کریمه کنگو اظهار کرد: در هفته های اخیر، آمار جدیدی مبنی بر افزایش تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو نداشتیم.

وی افزود: با توجه به اتمام فصل تابستان، باز هم احتمال شیوع تب کریمه کنگو در کشور وجود دارد، از این رو به دامداران و مردم توصیه می‌شود که مراقبت های لازم را انجام دهند.

نقیبی ادامه داد: به خانوارها توصیه می شود که تحت هیچ شرایطی گوشت را از مراکز غیر مجاز و کنار جاده ها به تصور تازه بودن خریداری نکنند، چراکه بازرسان بهداشتی بر کشتار دام آنها هیچ گونه نظارتی ندارند، ضمن آنکه قبل از مصرف گوشت را به مدت 24 ساعت در سردخانه نگه داری کنند.


بیشتر بخوانید: تشخیص بیماری از ظاهر دام امکان پذیر نیست/ دامداران هشدارها را جدی بگیرند


این مقام مسئول در توصیه ای به دامداران گفت: با توجه به آنکه بیماری از ظاهر دام قابل تشخیص نیست، از این رو از دامداران تقاضا داریم که از تماس مستقیم با دام اجتناب کنند و به صورت دوره ای سم پاشی اسطبل های خود را انجام دهند، چراکه احتمال شیوع تب کریمه کنگو در تمامی فصول سال وجود دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت توزیع واکسن میان دامداران افزود: اگرچه در برخی مقاطع ممکن است نوساناتی در ارتباط با توزیع واکسن داشته باشیم، اما در مجموع مشکلی خاصی وجود ندارد .

این مقام مسئول در پایان از فراوانی واکسن تب برفکی در کشور خبر داد و گفت: در شرایط کنونی تنها در مورد قیمت برخی واکسن ها نوساناتی داریم که با اعمال مدیریت مشکلی در این باره نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

مشکلی در توزیع واکسن تب برفکی نداریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار