مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین گفت: بر اساس آخرین مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی خیابان کشی در بافت تاریخی به صورت قطعی منتفی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛محمد علی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت : پیرو آخرین مصوبه اعلام شده از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی به عنوان عالی‌ترین نهاد تصمیم گیرنده در مورد شهر‌های ایران، هرگونه بارگذاری ترافیکی در محدوده بافت تاریخی رد می‌شود و بافت تاریخی حفظ شود.

حضرتی همچنین اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی هرگونه تصرف در شریان‌های ارتباطی شمال و جنوب این محور ممنوع است و با تغییرات ایجاد شده، ورودی‌ها به صورت پیاده محور و مسیر‌های سواره‌رو در حد دسترسی محلی خواهد بود.

به گفته وی، بالاترین عرض در نظر گرفته شده برای مسیر‌های سواره‌رو شش متر است و برای کنترل سرعت وسایل نقلیه کل مسیر باید سنگفرش شود.

وی درباره آخرین وضعیت ساماندهی محله تاریخی بلاغی افزود: بنابر نظر مشاور پروژه برای کل منطقه بلاغی کاربری‌هایی پیش بینی شده است که بخشی از آن به خدمات گردشگری شامل ایجاد فضا‌های اقامتی- پذیرایی و راه‌اندازی بازارچه ارائه سوغات و محصولات صنایع دستی اختصاص خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: همچنین بخش‌هایی از منطقه به خدمات عمومی شهری اختصاص می‌یابد که بهره بردار‌های اولیه آن اهالی محل خواهند بود و در قسمت‌های دیگر نیز کاربری مسکونی با تراکم دو و حداکثر سه طبقه روی زیر زمین پیش بینی شده و احداث پیلوت در این فرآیند ممنوع است.

انتهای پیام/

ممنوعیت خیابان کشی در بافت های تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.