۱۱ موکب مازندران روزانه پذیرایی ۳۷ هزار زائر حسینی در عراق و کربلا هستند.

محمدحسن اصغری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: یک موکب با ظرفیت ۱۰ هزار نفر در مرز مهران، یک موکب در سه راه کوت عراق و ۸ موکب با ظرفیت ۳۷ هزار نفر نیز در مسیر راهپیمایی زائران کربلای معلی مسیر نجف – کربلا مستقر هستند.

وی افزود: موکب‌های مازندران مختص پذیرایی از زائران مازندرانی‌ها نیست و خدمات اسکان، تغذیه و درمان رایگان در اختیار همه زائران قرار می‌گیرد.

اصغری از اعزام ۱۰ تیم درمانی هشت نفره متشکل از پزشک، پرستار، ترزیقاتی، بهداشت و بخش درمانی ویژه بانوان خبر داد و گفت: این تیم درمانی به موکب‌های اطراف نیز خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران افزود: ۱۰۵ دستگاه کامیون، اقلام مورد نیاز زائران اربعین حسینی (ع) شامل موادغذایی، وسایل پخت وپز، حمام سیار، پتو و موکت و سایر اقلام مورد نیاز موکب‌های را بارگیری و به عراق ارسال شده است.

اصغری با بیان اینکه نیمی از این کامیون‌ها اکنون از مرز خارج و در عراق مستقر شدند گفت: همه امکانات اسکان و تغذیه از کمک‌های مردم مازندران جمع آوری شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات مازندران افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده این موکب با داشتن نیرو‌های کار از جمله نانوا، آشپز، کمک آشپز و نیروی‌های خدماتی لازم، روزانه به ۳۷ هزار زائر کربلای معلی خدمات رسانی می‌کند.

وی گفت: موکب‌های مازندران تا دو روز بعد از اربعین در خاک عراق مستقر هستند و به زائران حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

احمد حسین زادگان جانشین ستاد اربعین حسینی در مازندران نیز گفت:در صورت بروز هرگونه تصادف و حادثه‌ای برای زائران در داخل کشور عراق، هلال احمر خدمات می‌دهد و رسیدگی به حوادث مربوط به داخل کشور تا مرز‌ها نیز به عهده دانشگاه علوم پزشکی است و مسوولیت کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین را نیزصدا و سیما برعهده دارد.

وی با قدردانی از نیرو‌های امنیتی، انتظامی و سپاه کربلای مازندران، افزود:کنترل قیمت کرایه تمام اتوبوس‌ها را کمیته حمل و نقل، بررسی پاسپورت‌ها و همچنین کنترل اتوبوس‌ها و سلامت رانندگان را کمیته‌های امنیتی و انتظامی برعهده دارند.

حسین زادگان از فعالیت حدودهزار نفر در ستاد اربعین مازندران در زمینه ارائه خدمات به زائران کربلای معلی خبر داد و گفت: این تعداد، خدماتی نظیر سلف سرویس غذا و اسکان زائران در مرز خسروی را برعهده دارند.

جانشین ستاد اربعین حسینی در مازندران افزود: پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۵۰ هزار مازندرانی در این آیین معنوی شرکت کنند.

انتهای پیام/ آ.

راه اندازی ۱۱ موکب مازندرانی‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.