توسعه پایدار کشورها و رشد اشتغال با امضای موافقتنامه چابهار/ افغانستان در مشارکت ایران و هند مشتاق است

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان گفت: امضای موافقتنامه چابهار میزان ترانزیت و اشتغال در کشور افزایش می‌یابد.

توسعه پایدار کشورها و رشد اشتغال با امضای موافقتنامه چابهار/ افغانستان در مشارکت ایران و هند مشتاق استبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امام‌الدین وریماچ معاون وزیر حمل و نقل افغانستان در نشست شورای هماهنگی موافقت‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه ایران، هند، افغانستان با بیان اینکه همکاری‌های سه‌ کشور در امر اقتصادی باعث رشد اشتغال و توسعه پایدار کشورها می‌شود، اظهار کرد: با توجه به اهداف توسعه پایداری که سازمان ملل متحد طراحی و به کشورها ابلاغ کرده، امضای این موافقتنامه می‌تواند زمینه‌ساز رشد کشورها و افزایش همکاری‌ها شود.

وی ادامه داد: در 16 سال گذشته کانون روابط اقتصادی افغانستان ارتباط با کشورهای منطقه بوده و به دلیل آنکه افغانستان از نظر جغرافیایی به عنوان کشورهای بدون ساحل و مرکزی است، امیدواریم امضای این موافقتنامه پلی میان کشورها باشد.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان با بیان اینکه افغانستان هم‌اکنون نیازمند ایجاد چارچوب قانونی لازم برای اجرای این موافقتنامه است، افزود: افغانستان با مشارکت ایران، هند و همچنین بخش خصوصی مشتاق است.

وی اظهار کرد: توسعه ترانزیت نیازمند سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی و هماهنگی بین کشورها است.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان ادامه داد: در اجلاس اخیر RCC افغانستان به دنبال بهبود ترانزیت از مسیر کشور خود بوده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه سه کشور و اجرای رضایت‌بخش موافقتنامه چابهار از اهداف اصلی حوزه حمل و نقل افغانستان به شمار می‌رود، گفت: اجرای چنین موافقت‌نامه‌هایی زمینه‌ساز رشد تجارت افغانستان در کشور است.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان در پایان گفت: افغانستان همکاری‌های خود با ایران و هند را برای راه‌اندازی کریدور چابهار دنبال خواهد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترانزیت ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار