به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی نوید اهم دبیر کلی شورای عالی آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران درباره وضعیت کنکور در نظام آموزشی اظهار کرد: یکی از موانع اجرایی نشدن سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش کنکور است چرا که پذیرش دانشجو به روش تستی و در چند ساعت اهداف و آموزههای تربیتی را تحت تأثیر قرار میدهد بنابراین اجرا شدن سند را خدشه دار میکند.
وی درباره استقرار پایه دوازدهم که از سال تحصیلی جدید در نظام آموزشی شکل گرفته است، گفت: دانش آموزان پایه دوازدهم 45 ساعت درسی دارند که این زمان باید به 24 ساعت تقلیل یابد و مازاد آن صرف پرداخت به دروس کنکوری دانشآموز شود، اما این پیشنهاد در شورای عالی آموزش و پرورش پذیرفته نشد چرا که این موضوع منجر به کاهش ساعات درسی میشود و هیچ مدرسهای این موضوع را نپذیرفت.
نوید اهم تصریح کرد: کنکور باعث شده تا تحولات در نظام تعلیم و تربیت آن طور که باید اتفاق نیفتد، در کمیسیون آموزش مجلس این موضوع مورد توجه قرار گرفته است و کارشناسان آموزشی وزارتخانه به کمک نمایندگان آن را پیگیری خواهند کرد.
دبیر کلی شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به موضوع سوابق تحصیلی، گفت: برخی از نمایندگان معتقدند سابقه تحصیلی تأثیری در پذیرش دانشجو نداشته باشد که این موضوع با قانون مصوب سال 92 مغایرت دارد و به نوعی گسترش دهنده بیعدالتی آموزشی است.
نوید ادهم ادامه داد: این تصمیم باعث می شود برنامه درسی بیاعتبار باشد همچنین دانش آموزانی که دسترسی کافی به امکانات ندارند نسبت به سایرین حقوقشان ضایع شود.
وی تصریح کرد: به عنوان یک کارشناس آموزش و پرورش از مجلس و به ویژه کمیسیون آموزش میخواهیم که قانون به طور کامل اجرا شود و سوابق تحصیلی دانش آموزان در پذیرش آنها نقشی پررنگ ایفا کند.
انتهای پیام/