مشاور امنیت ملی آمریکا تصمیم رئیس جمهور این کشور برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد را تصمیمی درست خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا تصمیم رئیس جمهور این کشور برای خروج از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای با روسیه را تصمیمی درست دانست.

جان بولتون به خبرنگار شبکه تلویزیونی بی بی سی در مسکو گفته است پیمان کلیدی و مهم منع موشک‌های هسته‌ای آمریکا با روسیه، پیمانی قدیمی است و همانگونه که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرده است، آمریکا از این پیمان خارج خواهد شد.

جان بولتون در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی "بی بی سی" بار دیگر بر موضع واشنگتن تاکید کرد و مدعی شد که روسیه شروط این پیمان را نقض کرده است.

این در حالیست که کرملین این ادعا‌ها را تکذیب می‌کند.

خبرنگار بی بی سی از جان بولتون پرسید: آیا شما احساس نمی‌کنید این گام خطرناک باشد و به رقابت تسلیحاتی خطرناک قدیمی در زمان جنگ سرد بازگردد؟

جان بولتون گفت: خیر، به نظر من این‌ها لفاظی‌هایی است که بیش از حد معمول به آن‌ها پرداخته شده است. من دقیقا هفده سال پیش در اینجا (روسیه) بودم تا از پیمان موشک‌های ضد بالستیک (ABM) خارج شویم. در آن زمان هم لفاظی‌های مشابه زیادی را شنیدیم. ما از پیمان موشک‌های ضد بالستیک خارج شدیم و امروز در مقایسه با آن زمان کشوری امن‌تر هستیم.

خبرنگار بی بی سی گفت: آیا این لفاظی است یا عملا رخ خواهد داد؟

جان بولتون گفت: به نظر من رئیس جمهور (آمریکا) نمی‌توانست روشن‌تر از این صحبت کند. او نه تنها در روز شنبه بلکه دیروز هم گفت که تصمیمش چیست!

خبرنگار بی بی سی پرسید: روس‌ها چه واکنشی داشتند؟

جان بولتون در پاسخ گفت: ما مشغول بحث و گفتگو بوده ایم. همانطور که گفته ام سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از مسائل کلان و گسترده‌تر جهانی آگاهی دارد و می‌داند که این پیمان یک پیمان دو جانبه متعلق به روز‌های جنگ سرد است، فناوری‌ها تغییر کرده‌اند، واقعیت‌های جغرافیایی - راهبردی تغییر کرده‌اند و هر دو کشور باید به این مسائل توجه داشته باشیم.

خبرنگار بی بی سی گفت: روس‌ها می‌گویند که این تصمیم باعث خواهد شد دنیا مکانی خطرناک‌تر باشد. آیا شما با این گفته موافق هستید؟

مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا در پاسخ گفت: نه، به نظر من در این تصمیم "تغییر در واقعیت ها" درک شده است. با توجه به اقدام روس‌ها در نقض پیمان، شما نمی‌توانید بر نظریه‌ها تکیه کنید بلکه باید بر واقعیات‌ها تکیه کنید.

انتهای پیام/

مصاحبه جان بولتون با بی بی سی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار