رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: در ۷ ماهه سال جاری هزار و ۸۶۱ مورد تصادف در محور‌های استان رخ داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛  علیرضا حسین زاده رئیس پلیس راه خراسان شمالی گفت: در ۷ ماهه سال جاری هزار و ۸۶۱ مورد تصادف در محور‌های استان با ۱۲۸ نفر فوتی رخ داده است.

وی افزود: در این مدت ۱۰۶ مورد تصادف فوتی در محور‌های استان اتفاق افتاده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ حسین زاده گفت: در این مدت هزار و ۷۸ مورد تصادف جرحی نیز به وقوع پیوست که این آمار نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در تصادفات جرحی سال گذشته هزار و ۳۵۵ نفر از شهروندان مجروح که با همکاری عوامل امدای برای مداوا به مراکز درمانی انتقال شدند ، افزود: در ۷ ماهه سال جاری نیز در این حوزه یک هزار و ۴۳۵ نفر مجروح شدند که نسبت به مدت مشابه در سال جاری ۶ درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۸۶۱ مورد تصادف در محور‌های استان به وقوع پیوسته است که متاسفانه در این حوادث تعداد ۱۲۸ نفر از شهروندان فوت شدند.

وی گفت: با بررسی‌های بعمل آمده توسط کارشناسان پلیس راه عدم توجه به جلو با ۳۵ درصد ، انحراف به چپ با ۱۳ درصد ، سرعت و سبقت غیر مجاز با ۲۰ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۹ درصد و عدم رعایت فاصله طولی با ۶ درصد، از عمده دلایل وقوع این تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه تردد‌ها درجاده‌های استان نسبت سنوات گذشته بیشتر شده است، افزود: رانندگان عزیز با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و همچنین عدم شتاب زدگی در سفر‌ها می‌توانند از وقوع اینگونه حوادث بعضا دلخراش پیشگیری نمایند.

انتهای پیام / ب

کاهش ۲۱ درصدی تصادفات در محور‌های خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.