مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت : در روز اربعین سرور و سالار شهیدان مراکز انتقال خون استان در نوبت صبح فعال است و از عزاداران خون‌گیری می‌کنند.

مجید زینلی مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در گفتگو  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،در باره شمار مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون استان اظهارکرد :  از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از 90 هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از 70 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به این‌که ذخیره خونی استان در وضعیت مناسبی قرار دارد ، اظهار کرد: با توجه به این‌که خون و فرآورده‌های خونی بافت زنده هستند و تاریخ انقضای محدودی دارند ، ما به صورت روزانه به 400 تا 450 واحد خون نیاز داریم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در ادامه افزود: با وجود این‌‌که پلاسمای خون را تا بیش از یکسال می‌توان نگهداری کرد و گلبول قرمز خون بین 30 تا 35 روز قابل نگهداری است، ولی بعضی از فرآورده‌های خونی مانند پلاکت خون تا 72 ساعت بیشتر قابلیت نگهداری ندارند، بنابراین به صورت روزانه به اهدای خون نیاز داریم و از مردم می‌خواهیم که به صورت مستمر و تدریجی به مراکز اهدای خون مراجعه و خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به این‌که تعداد اهداکنندگان خون در 6 ماهه نخست امسال نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته بین یک تا 2 درصد افزایش داشته است ، اعلام کرد : از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه بیش از 90 هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان اصفهان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از 70 هزار نفر موفق به اهدای خون شدند.

زینلی با بیان این‌که سهم بانوان در اهدای خون 3 درصد و سهم آقایان 97 درصد بوده است و با اشاره به لزوم همکاری بانوان در این امر، متذکر شد : با توجه به این‌که بانوان نیمی از جمعیت شهر و استان را شامل می‌شوند ، امید است در اهدای خون مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به معافیت 20 درصد از مراجعان از اهدای خون به دلایل پزشکی ، تصریح کرد : روزانه در استان اصفهان 400 نفر اهدای خون دارند که از این تعداد 350 نفر متعلق به شهر اصفهان هستند.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان در ادامه با اشاره به کاهش اهداکنندگان خون در فصول سرد سال ، از مردم خواست : با توجه به این‌که در فصل پاییز به سر می‌بریم و به فصل سرد سال نزدیک می‌شویم ، از شهروندان مؤمن و عزادار می‌خواهیم که اهدا خون را همیشه و مستمر حتی در روزهای سرد سال ، داشته باشند و به صورت تدریجی به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

زینلی در پایان با اشاره به ادامه طرح نذر خون تا پایان ماه صفر و به ویژه در روز اربعین حسینی که مصادف با هشتم آبان ماه است ، اعلام کرد : در روز اربعین سرور و سالار شهیدان مراکز انتقال خون استان اصفهان در نوبت صبح فعال است و از عزاداران خون‌گیری به عمل می‌آید ؛ مراکز انتقال خون در روز اربعین، شامل مراکز میدان خواجو، شهرضا، خوانسار، نجف‌آباد و کاشان است که از عزاداران خون‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام/م

مراکز انتقال خون در روز اربعین فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار