نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت : در همین مجلس برخی نمایندگان سفر خارجی می‌روند و علاوه بر هزینه رفت و آمد و اقامت که از جیب مردم می‌‌رود، دلار سفرشان هم از جیب مردم می‌گیرند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسن کامران صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص عملکرد خود در شش ماه نخست سال 97 گفت: بر روی سفرهای خارجی نمایندگان، مرکز پژوهش‌ها، خبرگزاری ملت و سایر موارد مرتبط با مجلس تفحص گذاشتیم و از رئیس مجلس نیز شکایت کردم که چرا به 39 هزار میلیارد تومان از بودجه بی‌توجهی کرده است.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه نیز اردکانیان وزیر نیرو را به صحن علنی کشاندم، افزود: طبق آئین‌نامه برای نظارت بر دستگاه‌های زیر مجموعه رهبر معظم انقلاب، باید از ایشان اجازه گرفت از همین رو قرار شد از قوه قضائیه تفحص کنیم که همه نمایندگان کنار کشیدند و قوه قضاییه هم بدون محاکمه 5 سال حبس برایم قرار داد هرچند که تبرئه خود را گرفتم اما تفحص از مجموعه‌های بزرگ چنین مصائبی دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مذاکرات تلفیق نیز مانند سایر جلسات مجلس باید مستقیم پخش شود چون این جلسات فساد زیادی در خود دارد، عنوان کرد: مهم‌ترین مساله بعد از نفت، آب است که سبب اعتراض کشاورز اصفهانی است و وزیر نیرو نباید کشاورز اصفهانی را بازخواست کند.

وی با بیان این که از وزیر نیرو در خصوص مساله آب سوال کردم، تصریح کرد: برای رای گیری در خصوص قانع کننده بودن پاسخ وزیر، پزشکیان روند را طولانی کرد که این خلاف است و با شمارش آرا اعلام کردند مجلس از پاسخ وزیر قانع شد اما با اعتراض مجددی که داشتم و شمارش مجدد آرا، معلوم شد مجلس رای به عدم قانع شدن از پاسخ وزیر داده بود و وزیر کارت زرد گرفت، حال شما ببینید در مجلس چه خبر است.

کامران عنوان کرد: وزیر نیرو باید محاکمه شود و مدعی‌العموم باید در این خصوص ورود کند چرا که وزارت نیرو یک میلیون و 592 هزار متر مکعب از حق‌آبه را خورده است و مصوبات آب اجرا نمی شود؛ پس این مصوبات به درد چه کسی می خورد، 12 نفر از نمایندگان استان اصفهان موافقت کردند که بودجه‌ای که برای نمایندگان در نظر گرفته شده و برای بحث آب بگذاریم.

وی با بیان این که باید از وزارت اطلاعات پرسید که چرا با وزیر نیرو به دلیل عدم رعایت حق‌آبه ها برخورد نمی‌شود، مطرح کرد: برای سد کوهرنگ باید منابع خوبی تخصیص داده شود تا این پروژه تمام شود؛ پیمانکار سد کوهرنگ معتقد است منابع کافی باشد این پروژه ظرف 2 سال انجام ‌می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برای طرح بهشت آباد نیز باید مطالبه عمومی شکل بگیرد که اجراشود چرا که روند به نحوی است که می‌خواهند این طرح را منحرف کنند.

وی با بیان این که حقوق مادام‌العمر مدیران یکی از مسائلی است که با آن مقابله کردم، مطرح کرد: در خصوص حقوق‌های نجومی نیز با آن مقابله کردم و در همین مجلس برخی نمایندگان سفر خارجی می‌روند و علاوه بر هزینه رفت و آمد و اقامت که از جیب مردم می‌‌رود، دلار سفرشان هم از جیب مردم می‌گیرند.

کامران اضافه کرد: هنوز غذای مجلس تغییر نکرده است، چه عیبی دارد حاکمان هم غذای فقیران را بخورند؛ مگر در جبهه فرماندهان مانند سایر رزمندگان نان و پنیر نمی‌خوردند اما امروز مدیران حاضر به چنین کاری نیستند.

وی با بیان این که چرا وقتی مدیران از سفر خارجی می‌آیند اجازه بازرسی چمدانشان داده نمی‌شود، یادآوری کرد: باید هر مدیری که از سفر خارجی می‌آید چمدانش بازرسی شود تا حتی ولو یک عطر خارجی آورده است جلوی چشمش آتش بزنند.

 

انتهای پیام   /س

نشست خبری کامران نماینده مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.