شفیعی گفت:پديده نشست با جلوگيری از برداشت اضافه از منابع آبی زيرزمينی به کمک مردم قابل کنترل و مديريت است.

پدیده نشست زمین قابل کنترل استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛شفيعی، رئیس سازمان نقشه برداری کشور در سفر به قم، در حاشیه دیدار با علما، پايش تغييرات سرزمينی به ويژه تغييرات ارتفاعی ناشی از مسائل زمين شناختی را از وظايف سازمان نقشه برداری کشور برشمرد و گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، یکی از مناطقی که در معرض نشست است، منطقه جعفريه قم است که سالانه حدود شانزده تا بيست سانتيمتر نشست می کند.

رئيس سازمان نقشه برداری نرخ نشست زمين در جعفريه را بالا و نگران کننده دانست و مهمترين علت آن را اضافه برداشت منابع آب زيرزمينی اعلام کرد.

شفيعی با بیان اینکه در پدیده نشست در برخی مناطق کشور بیش از 20 سانتی متر است گفت: اين پديده با جلوگيری از برداشت اضافه از منابع آبی زيرزمينی به کمک مردم قابل کنترل و مديريت است.

رئيس سازمان نقشه برداری کشور از آمادگی اين سازمان برای تهيه نقشه به روز از شهر قم برای استفاده کارشناسنان خبر داد و گفت: در صورت مهيا شدن شرايط مورد نياز در استان، انجام اين کار تا پايان امسال امکان پذير است.

شفيعی افزود:عکسبرداری هر پنج سال يک بار از شهرهای پرجمعيت و دارای تغييرات زياد از جمله قم، از سياست های سازمان نقشه برداری است.

انتهای پیام/ش

رئیس سازمان نقشه برداری کشور در سفر به قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار