کارشناس مذهبی گفت:امام حسین (ع) تنها محدود به شیعه نیست، بلکه همه بشریت از واقعه کربلا و اربعین در راستای رسیدن به نقطه اوج انسانیت می‌توانند بهره می گیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سید حسین مومنی کارشناس برنامه‌های مذهبی رسانه ملی گفت: حرکت سید شهدا ع. محدود به زمان و عصر خاصی نیست فوق عصر و فوق زمان است. باتوجه به سخنان معصومین ما واقع عاشورا را صرفا یک واقعه نمیدانیم بلکه یک فرهنگ و یک جریان میدانیم که باعث تزکیه و تنزیه اجتماع، تاریخ و فرد می‌شود.

سید حسین مومنی کارشناس برنامه‌های مذهبی رسانه ملی تاکید کرد: امام حسین (ع) تنها محدود به شیعه نیست، بلکه همه بشریت از واقعه کربلا و اربعین در راستای رسیدن به نقطه اوج انسانیت می‌توانند بهره می گیرند.

مومنی با ذکر جذابیت‌های اربعین گفت:اگر همدلی مردم که در این مسیر و این مکان دیده میشود متجلی کنیم و سطح اندیشه را بالا ببریم قطعا فرهنگ این مسیربه ایران هم منتقل می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه محبت امام حسین (ع) موجب می‌شود که مردم سختی و مشکلات راه رسیدن به کربلا را به جان بخرند و حقیقتا با اتصال به سیدالشهدا می‌توان به برکات فراوانی رسید افزود: گریه و حزن در مصیبت امام حسین (ع) صرفا غم و اندوه نیست بلکه شور و نشاط معنوی در وجود انسان ایجاد می‌کند که موجب رشد و تعالی وی می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز دشمنان هجوم زیادی در عرصه‌های مختلف به ما آورده اند که با تکیه بر فرهنگ اربعین با حداقل‌ها؛ می‌توان زندگی را پیش برد و لازمه این امر مراعات کردن حال یکدیگر در همه زمینه‌ها و همچنین مطالبه گری از مئولین است.

حجت الاسلام مومنی گفت: بیرق امام حسین (ع) بیرق اتحاد است و مقام معظم رهبری تاکید دارند اتحاد باید حفظ شود و اگر حداقل‌های اتحاد را داشته باشیم ثمرات فراوانی نصیب ما خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز چشم امید مردم به مسئولان نیست. مردم با توکل به خدا در این مسیر حرکت می‌کنند و این همراهی مردم بوده که این سختی‌ها قابل تحمل شده است و مسئولین باید این مشکلات را رصد و برای حل آن تلاش کنند و اگر نمی‌توانند صفر تا صد کار‌ها را به مردم واگذار کنند.

مومنی در پایان افزود: جریان عاشورا تکرار می‌شود، اما تکراری نمی‌شود و تقویب فرهنگ کشور در گرو تقویت فرهنگ عاشورا و اربعین است.

 

انتهای پیام/ی

 

عاشورا تکراری نمی شود

برچسب ها: سخن بزرگان ، اربعین97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.