پسته سرشار از مس، منیزیم و انواع ویتامین‌های گروه ب است که دستگاه ایمنی بدن را تقویت و از بروز بیماری‌های بسیار پیشگیری می‌کند.

زارع///این آجیل را بخورید و لاغر شوید+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پسته یکی از اعضای مهم و ثابت آجیل ایرانی است که میزان پتاسیم با این پسته کوچک برابر با پتاسیم یک پرتقال است و به علت داشتن مواد مغذی از اهمیت بالایی برخوردار است.

برخی خواص دارویی  پسته گزارش زیر آمده است،

پسته  به سلامت قلب کمک می‌کند

بسیاری از مرگ و میرها به علت بیماری‌های مربوط به قلب و حملات قلبی رخ می‌دهند، سکته در هر زمانی می‌تواند رخ بدهد؛ حمله قلبی می‌تواند در کمتر از چند ثانیه جان افراد را بگیرد بنابراین در هر مرحله از زندگی باید به بهترین شیوه‌ها از قلب خود محافظت کنند؛ کلسترول بد باید در بدن انسان‌ها کنترل شوند و طبق تحقیقات به وجود آمده پسته کلسترول بد را کنترل می‌کند و کلسترول خوب را در بدن انسان افزایش می‌دهد.

همچنین اعتقاد بر این است که این خشکبار مغذی به تقویت اعصاب کمک می‌کنند و باعث افزایش طول پمپاژ قلب برای خون رسانی به رگ‌ها می‌شوند.

 کنترل دیابت با پسته

در صورتی که قند زیادی در خون وجود داشته باشد جلوگیری از دیابت دشوار است؛ اگر افراد از دیابت نوع دو رنج می‌برند می‌توانند یک فنجان پسته برای پایین آوردن این بیماری مصرف کنند به طوری که یک فنجان پسته دارای میزان فراوانی فسفر است که کمک می‌کند پروتئین اسید آمینه تجزیه شوند این امر سطح گلوکز را کنترل کرده و در نتیجه به افراد مبتلا به دیابت کمک می‌کند.

پسته تعداد هموگلوبین را افزایش می‌دهد

خون به مقدار کافی به هموگولوبین نیاز دارند هرگونه کمبود در تعداد هموگلوبین می‌تواند به دست از دادن انرژی در بدن منجر شود؛ هموگولبین یک منبع غنی از اکسیژن برای خون است که در سراسر بدن توزیع شده است و سلامتی را در بدن تضمین می‌کند، پسته ویتامین B6 دارد این ویتامین به تهیه اکسیژن زیاد به خون کمک می‌کند و در نتیجه تعداد هموگولبین در خون را افزایش می‌دهد.

تقویت سیستم عصبی با این آجیل خوشمزه

ویتامین B6موجود در پسته سیستم عصبی بدن را تقویت می‌کند و این ویتامین سبب ساختن اسیدهای آمینه در بدن می‌شوند که به نوبه خود به ارسال سیگنال به سیستم عصبی کمک می‌کند.

خواص پسته برای تقویت سیستم ایمنی

پسته سرشار از مس، منیزیم، و انواع ویتامین‌های B است که سیستم ایمنی را تقویت و از بیماری‌های متعدد پیشگیری می‌کند؛ همچنین دریافت مقادیر کافی از ویتامین B6 از طریق مصرف روزانه یک مشت پسته باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود.

ویتامین B6برای حفظ عملکرد سیستم ایمنی ضروری است و کمبود ویتامین B6 منجر به ناکارآمدی سیستم ایمنی برای مقابله با عفونت‌ها می‌شود؛ هم چنین مصرف پسته به ساخته شدن مناسب سلول‌های قرمز خونی کمک می‌کند.

زارع///این آجیل را بخورید و لاغر شوید+ اینفوگرافی

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیمیا
۰۷:۵۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
سلام.من که اصلا خواصشم نخوندم .وقتی پول نداری بخری خوندن خواصش هیچ فایده ای نداره. .خدای ما هم بزرگه
United States of America
ناشناس
۰۴:۱۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
پسته چيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
آخه با حقوق کارمندی میشه پسته خرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
اخه من کارگر که با حقوق ۱ میلیون پانصد هزار تومان و با این درامد کم و هزینه های بالای زنگی چجوری برم پسته کیلویی ۱۳۰ هزار تومن بگیرم الان گردو شده ۱۲۰ هزار تومان پارسال کیلو ۶۰ تومن بود
United States of America
ناشناس
۰۴:۱۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
كجايي پسته كيلويي ٢٤٠ شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
میدونی پسته کیلویی چنده؟
Germany
M.k.p
۱۹:۰۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
کو پولش
Tajikistan
ناشناس
۱۸:۴۸ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
پسته کیلو ۲۰۰ هزارتومن
Iran (Islamic Republic of)
Али
۱۸:۳۰ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
پسته چی هست........کسی می‌تونه بخره......ما که خیلییییی وقته نخوردیم.....مال پولداراس
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۸:۰۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
سلام ممنون از اینکه خواص پسته را اعلام کردیداما جالب استهمه بدانیم ما در کشوری زندگی میکنیم که مهد تولید پسته در جهان است اما قیمتهای نجومی که مافیای پسته ایجاد کرده اند نمیشود به سمت مصرف آن رفت واقعا باید تاسف خورد یا خندید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
مگه میشه الان پسه خورد باور کنید مثل طلا باید بندش کنند بندازن گردنشان شفا میده اثر داره نخند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
شما پسته بخر بیار با هم بخوریم... نون نداریم بخوریم. از بیکاری دارم خیابون متر میکنم. از روی زمین هم پسته پیدا نمی کنیم...
Iran (Islamic Republic of)
جابر
۱۷:۴۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
ما که از این پولها نداریم کیلوی 80 هزار تومان بدیم پسته بخریم ، تو پوشاک بچه مون موندیم به این آقازاده ها و احتکار گرا بگید پسته بخورند تا یکم جون بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
قیمت پسته کیلویی 200 هزار تومنه . برا شما خرید قبل حساب کرده
Germany
siagh
۲۰:۳۲ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
80 هزار تومان پیدا کردید آدرس رو بگید ما هم بخریم امروز قیمت پسته 192 هزارتومان بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۴ آبان ۱۳۹۷
با كدوم پول پسته بخريم با كلويي ١٠ دلار؟