ترامپ ضمن آنکه ارسال بسته‌های مشکوک را اقدام تروریستی توصیف و تاکید کرد عوامل چنین اقداماتی باید مجازات شوند، در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت خود را مسئول این اقدام نمی‌داند.

ترامپ: هیچ تقصیری درباره ارسال بسته‌های انفجاری متوجه من نیستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از واشنگتن پست، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ارسال بسته‌های مشکوک را "اقدامی تروریستی" توصیف و تاکید کرد عوامل چنین اقداماتی باید مجازات شوند اما در عین حال گفت خود را در این رابطه مسئول نمی‌داند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا خودش را بابت رفتار‌های فرد مظنون به ارسال بسته‌های پستی حاوی بمب مسئول می‌داند؟ گفت: «نه اصلا! هیچ تقصیری متوجه من نیست.»

اف‌بی‌آی روز گذشته فردی به نام «سزار سایوک» 56 ساله را به عنوان مظنون اصلی ارسال بسته‌های انفجاری برای مخالفان ترامپ دستگیر کرد. رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند صفحه فیس‌بوک او پر از تصاویری است که او را در جمع حامیان ترامپ نشان می‌دهند.

مقامات اف‌بی‌آی همچنین خودروی ون سفید رنگ او را نیز توقیف کردند که شیشه‌های آن پر از تصاویر حمایت از ترامپ و انتقاد از مخالفان دموکرات اوست.

وی پس از آن دستگیر شد که اف‌بی‌آی اعلام کرد یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که تمام بسته‌های پستی حاوی مواد منفجره از مرکز پست «اوپا لوکا» در نزدیکی میامی در ایالت فلوریدا به آدرس منتقدان ترامپ ارسال شده‌اند.

همچنین، به گفته اف‌بی‌ای، تمام بسته‌ها از نظر محتوا (بمب لوله‌ای) و تعداد و شکل تمبر‌ها مشابه هم بوده و فرستنده نیز از نام «دبی واسرمن شولتس»، رهبر سابق حزب دموکرات، برای ارسال آن‌ها استفاده کرده بود.

اواخر هفته گذشته دست‌کم برای ۱۰ مقام برجسته دموکرات از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶، و چند چهره منتقد دیگر بسته‌های پستی مشکوک ارسال شد اما کاخ سفید وجود هرگونه ارتباط بین ارسال این بسته‌های انفجاری و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را رد کرد.

مقامات آمریکایی می‌گویند در صورتی که «سزار سایوک» در این رابطه گناهکار شناخته شود، ممکن است دستکم به چهل سال زندان محکوم شود.

انتهای پیام/

ترامپ ارسال بسته‌های مشکوک را اقدام تروریستی توصیف کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
گل افشان
۰۰:۰۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۷
با سلام
کار خدا را ببین آمریکائیها برای مردم آسیا القاعده و داعش و ...گروههای تروریستی را به همراهی و همدیتی عربستان سعودی درست کردند حالا خدا خودشان را مامور کرده با خودشان مبارزه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
همه آتیشا از گور خودش بلند میشه اونوخ میگه من بی گناهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
وقتی که چوب را بلند کنی گربه دزد زودتر فرار میکند .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
وقتی که چوب را بلند کنی گربه دزد زودتر فرار میکند .........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
خد این شیطان بزرگ آمریکا را نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
اتفاقا همه تقصیرا گردن توئه که مردمو تشویق به خودپرستی و افراط گری کردی
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۸:۵۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
چرا اینقدر نمایش دروغی اجرا میکنی؟همچین نقشه ای فقط میتونه کار خودت باشه.آخه کدوم تروریست با بسته انفجاری و پست اون قصد ترور میکنه در صورتیکه همه میدونن بسته پستی افراد مهم چک میشه از لحاظ امنیتی.لابد اینکارو کردی که چند روز دیگه بگی کار فلان کشوره و به بهانه ی اون کار حمله کنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
مثل بن سلمان باهم سر یک کلاس بودن اون هم میگه باید مجازات بشن
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
اون هم میگه باید مجازات بشن چون مصلحت اینه !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار