سرپرست استانداری کرمان با اشاره به گزارش‌های خارجی پیاده روی اربعین این حرکت را بزرگترین حرکت زائرانه جهان دانست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فدایی سرپرست استانداری کرمان گفت: گزارش‌ها نشان از این دارد که مدیران خالصانه و فراتر از مسئولیت اداری کار خود را انجام داده اند و سعی و تلاش خود را تا حدی که مربوط به استان کرمان است، به خوبی انجام شود.

وی گفت: کار بسیار بزرگی است و آن‌ها که از خارج به موضوع نگاه می‌کنند، براشون این راهپیمایی خیلی بزرگ است و گزارش‌های خارجی از این زیارت اربعین به عنوان بزرگترین حرکت زائرانه جهان یاد کردند، آمار‌ها نشان می‌دهد که در این مراسم ۵ برابر حج شرکت می‌کنند.

فدایی با بیان اینکه این نشان دهنده عظمت کار است، بیان داشت: به لحاظ امنیتی منطقه در شرایط خوبی نیست و هنوز امکان ضربه زدن گروه‌های تروریستی و داعش وجود دارد، مخصوصاً مراسمی که از سوی شیعیان برگزار می‌شود و آنجا می‌تواند شرایط خوبی را برای ضربه زدن آن‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه این مراسم در اصل مراسم شیعی است؛ اما، سایر افراد از اهل تسنن و ادیان دیگر به عنوان زائر و خادمین زائر در این مراسم شرکت می‌کنند، گفت: این نشان می‌دهد مردم فارغ از قومیت، ملیت و حتی دین و مذهب امام حسین و ادیان دیگر هم شرکت می‌کنند و این نشان می‌دهد که مردم فارغ از قومیت، ملیت و حتی دین و مذهب امام حسین(ع) را به عنوان نماد ایثار، شجاعت و انسانیت فراتر از مذهب احترام قائل هستند.

سرپرست استانداری کرمان با بیان اینکه آماری که داده می‌شود، نشان دهنده حجم بالای کار است، گفت: باید تلاش شود معنویت حتماً تحقق پیدا کند و پایدار باشند و جلسات برای حفظ معنویت و پایداری‌ها و ارزش معنوی تحت برنامه ریزی‌های مادی قرار نگیرد.

وی در پایان از طرح سامانه پیامکی برای شکایات حمل و نقل قدردانی کرد و پیشنهاد داد که سازمان حج و زیارت نیز این کار را پیگیری کند.

محمود عربنژاد مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان امروزدر جلسه ستاد استانی اربعین در کرمان با بیان اینکه امسال مردم کرمان استقبال بسیار خوبی از پیاده روی داشته اند شاهد افزایشی بیش از ۱۷ هزار نفربوده ایم، گفت: تا شب گذشته در استان کرمان ۶۲ هزار و ۱۵۲ نفر ثبت نام کرده اند که برای ۶۱ هزار و ۶۵۱ نفر ویزا صادر شده است.

وی افزد: اعضای کنسولگری موقت عراق در کرمان برخی روز‌ها به صورت شبانه روزی کار می‌کنند و صدور ۹ هزار ویزا در یک روز در استان کرمان رکورد کشور را شکست.

عرب نژاد از تمدید ثبت نام در سامانه سماح برای سفر اربعین تا ساعت ۱۲ امشب خبر داد و بیان داشت: صدور ویزا تا عصر فردا انجام می‌شود.
وی گفت: بحث ارز همراه زائران نیز مشکلاتی را به وجود آورد که باید برای سال آینده این موارد اصلاح شود و در صورت حل موارد ذکر شده، مشکل خاصی نیست.

حجت الاسلام حسین سازندگی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت کرمان نیز در این جلسه از اعزام گردان بانوان نانوا از شهر خانوک به منظور پخت نان برای زائران اربعین به عراق تأمین بسته‌های فرهنگی بهداشتی شامل کتاب و بسته‌های مهدویت به زبان عربی توسط کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین استان کرمان انجام کار‌های فرهنگی خوب برای زائران پاکستانی در موکب‌های بم ماهان، از اعزام ۵۰۰ طلبه حوزه علمیه کرمان به عنوان امر تبلیغ در راهپمایی اربعین سخن گفت.

وی بیان داشت: قرارگاه رسانه‌ای اربعین نیز به عراق اعزام شده و در عمود ۸۲۸ در مسیر نجف به کربلا مستقراست.

سید علیخانی رئیس ستاد کمیته حمل ونقل و سوخت اربعین از تدابیرامسال برای تهیه بلیط رفت و برگشت خبر داد و گفت: تهیه بلیط برگشت به صورت اپن صورت گرفته است و بلیطی که صادر میشهود به این صورت اسنت که زائران هر زمان و با هر اتوبوس که بخواهند می‌توانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه از روز ۲۳ مهر فروش بلیط برای زائران آغاز شده است، گفت: از ۲۳ تا ۳ آبان جمعاً ۴۵۱ اتوبوس با ۱۶ و ۶۸۵ نفر به سمت شلمچه، ۵۷ اتوبس با هزار و ۹۳۲ نفر به سمت مرزمهران و دو اتوبوس با ۸۹ نفر به سمت مرز چذابه اعزام شده اندکه ۵۱۰ اتوبوس جمعاًبا ۱۸ هزار و ۵۰۶ مسافر تا پنج شنبه اعزام کردیم.

سید علیخانی بیان داشت: ۵۱ کامیون هم برای ارسال وسایل و بار موکب‌ها به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

وی از در نظر گرفتن دو سامانه ۱۴۱ و ۱۰۰۰۰۳۴۱ برای اعلام شکایات و ویژه اربعین (از جمله درجه حراران، مسیر‌ها و ...) در سخن گفت.

کمیته حوزه بهداشت و درمان نیز در این جلسه درمان رایگان زائران، بازدید از موکب‌ها و ارائه آموزش برای مسائل بهداشتی در این موکب ها، اعزام ده دستگاه آمبولانس به اضافه ۲۷ نفر نیروی تکنیسین فوریت‌های پزشکی و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس برای ارائه خدمات بهداشتی در مرز مهران، حضور پرسنل اورژانس ۱۱۵ در پایگاه‌های کنار جاده‌ای جهت ارائه خدمات رایگان را از خدمات این کمیته عنوان کرد.

حجتالاسلام تدین مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به خدمات این اداره برای زائران اربعین، از افزایش ۲۵ درصدی زائران پاکستانی سخن گفت و با بیان کمک اعم از مالی و ارسال غذا به موکب‌های مختلف و بازدید از این موکب‌ها بیان داشت: در مجموع ۴۰۰ میلیون تومان برای موکب زاهدان تا سیرجان تعریف شده است.

وی از مساعدت برای اعزام طلاب مبلغ و استقرار طلاب و روحانیون پاکستانی در موکب‌ها نیز سخن گفت.

عالم زاده شهردار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه در خصوص تبلیغات شهری بیش از حدود هزار متر بنر برای اطلاع رسانی فضا سازی شهر کرمان و بیلورد‌هابرای اطلاع رسانی سایر دستگاه‌ها و موکب‌ها در نظر گرفته شده است، گفت:چند دستگاه اتوبوس، مینی بس، ماشین سنگین و ون برای خدمت رسانی جهت تهیه تجهیزاتی که موکب‌ها خواستند در اختیارشان گذاشته شده است.

وی افزود: ۲۴ کارگر به همراه تعدادی مدیر همراه امکانات به عراق برای زائران خدمت رسانی اعزام شدند.

نعمتی معاونت خبر صدا سیمای مرکز کرمان از اعزام گروه ۵ نفر مستند ساز از استان کرمان در مسیر کربلا و نجف برای ارتباط گیری و مستند ساز خبر دادو گفت: در حوزه خبر تاکنون ۱۴۰ دقیقه ارتباط، گزارش و خبر در رابطه با موضع اربعین حسینی دشتیم.

سرهنگ فرشید جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان نیز از تأمین امنیت زائران در محور‌ها و موکب‌ها سخن گفت و بیان داشت: برنامه ریزی هاس لازم برای مراسم پیاده روی اربعین در استان کرمان که در چند نقطه در شهر کرمان پیش بینی شده است.

وی به تأمین امنیت کنسولگری در کرمان، کنترل دقیق اتوبوس‌های زائران و اعزام تعداد قابل توجهی از تمام رده‌های اجرایی و تخصصی به مرز اشاره کرد و افزود: قریب به ۴۲ هزار گذرنامه از ابتدای مهر صادر و مدارک را دریافت کردیم اقدامات کنترلی صورت گرفت.

بازآموزیی ۵۰۰ نفر از نجاتگر و امدادگر، اعلام آماده باش کلیه تیم‌ها و عوامل امدادی و تیم‌های هوایی، استقرار تیم نجات به در موکب ماهان، استقرار تیم ارتباطات به همراه خودروی ارتباطات در مرز شلمچه، استقرار یک تیم به همراه آمبولانس در کربلا و آماده باش تیم واکنش سریع جهت اعزام به کربلا از اقدامات هلال احمر است.

اعزام خادم الشهدا در موکب‌های استان و خارج از کشور، اسکان زائران در قرار گاه‌های اهواز، خرمشهر، حل مشکل خودر ها، اعزام خودروی سنگین و از اقداماتی است که سپاه عهده دار آن است.

از ۱۶ مهر تا پایان ثبت نام یعنی ۳۰ مهر ۱۵۰۰ نفر از اتباع در داخل استان ثبت نام کرده اند که این رقم نسبت به پارسال کاهش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد و اعزام آن‌ها از روز پنج شنبه شروع شده است.

انتهای پیام/ی

ساخت مستند از پیاده روی کربلا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار