مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی از واریز حدود 150 میلیارد ریال سود فروش و صادرات فرآورده های نفتی به حساب حدود 19 هزار خانوار مرزنشین استان خبر داد.

واریز سود فروش سوخت به حساب مرزنشینان خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احمد یزدان پناه مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی با اشاره به انجام مرحله هشتم واریز سود فروش سوخت مرزنشینان در هفته جاری گفت: در مدت واگذاری کارگزاری سوخت مرزی به سازمان همیاری، اقدامات خوبی در حوزه صادرات این محصول انجام شده و واریز‌های سود فروش این محصول به صورت منظم به حساب مرزنشینان انجام می‌شود.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، برای اولین بار امکان واریز مجدد سود در فاصله کمتر از یک ماه به حساب مرزنشیان فراهم شد و اکنون شاهد واریز حدود ۱۸ میلیارد و ۸۴۸ میلیون ریال سود فروش سوخت مرزی به حساب خانوار‌های مرزنشین استان هستیم.

یزدان پناه با بیان اینکه ۳ شهر مرزی تحت پوشش طرح فروش سوخت مرزنشینان در استان قرار دارند گفت: در این مرحله نیز اهالی ۲۴ روستای تایباد با ۵ هزار و ۷۲۱ خانوار، ۶۶ روستای تربت جام با ۱۰ هزار و ۲۳۰ خانوار و ۹ روستا از شهرستان خواف با ۲ هزار و ۸۹۷ خانوار مشمول دریافت سود فروش سوخت مرزی هرکدام به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان شدند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی افزود: در چهارچوب این طرح، فرآورده‌های نفتی مختلف توسط سازمان همیاری شهرداری‌های استان به عنوان کارگزار تعاونی مرزنشینان، طبق نرخ‌های مصوب کمیته مرکزی تعیین نرخ به کشور افغانستان صادر می‌شود که درآمدی مازاد بر پرداخت یارانه‌های دولتی برای روستاییان مرزنشین در بر داشته و تاکنون طی ۸ مرحله به حساب آنان واریز شده است.

یزدان پناه با اشاره به دستاورد‌های این طرح برای مرزنشینان، افزود: کاهش قاچاق سوخت، بهبود معیشت مرزنشینان، مهاجرت معکوس روستاییان از شهر‌ها به روستا‌های محدوده مرز و تثبیت جمعیت پایدار از دیگر دستاورد‌هایی است که این طرح به دنبال خواهد داشت.

وی گفت: درکل سال ۹۶، سود فروش سوخت مرزی در ۳ مرحله به حساب مرزنشینان واریزشده است، این در حالی است که با افزایش مراحل واریز سوخت در سال جاری مواجه بوده ایم.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های خراسان رضوی افزود: از ابتدای طرح تاکنون حدود ۱۵۰ میلیارد تومان واریزی برای خانواده‌های مرزنشین خراسان رضوی داشته ایم که امیدواریم با تداوم این تلاش ها، آثار پر خیر و برکتی را برای مرزنشینان استان و همچنین رونق زندگی در مرز‌ها شاهد باشیم.

انتهای پیام// ز. م


دستاورد‌های واریز سود فروش سوخت برای مرزنشینان خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۱:۰۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من الا چند سال است عضو مررزنشینان هستم ازسال 1379درروستاهم هستم ولی هیچ سودی برای من نریختن خواهشن رسیدگی کنید شماره حساب شماره شبا رادادام ولی پولی برای ما نریختن
Iran (Islamic Republic of)
سعید یزدانی
۱۲:۰۱ ۱۵ بهمن ۱۴۰۰
سلام، می خواستم بدونم چرا برای اهالی محل سودشون واریز شده ولی برای من نه؟
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضای
۰۲:۰۶ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
خواستم ثبت نام را تکمیل کنم ..ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
چطور میشه که همش سایت مرزنشینان قطع برای ما جوان هایی که کارت نداریم هنوز با خانواده پدر هستیم این انصافه ما نداشته باشیم اما اون هایی که تو مشهد زندگی میکند داشته باشند واقعا به ما جوان ها هم اهمیت بدهید ما هم زن و بچه داریم