هواشناسی خراسان جنوبی نسبت به وزش بادهای شدید لحظه ای،بارشهای رگباری،جاری شدن سیلاب و وقوع یخبندان در استان هشدار داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ نخعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با توجه به نفوذ و گسترش امواج ناپایدار تراز میانی جو برای عصر امروز و فردا وزش بادهای شدید لحظه ای پیش بینی می شود که موجب خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش دید افقی و اختلال در ترددهای جاده ای استان خواهد شد.

وی با بیان اینکه افراد به ویژه سالمندان ، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد در فضای باز پرهیز کنند، افزود: از امشب تا پایان هفته با انتقال رطوبت به جو استان، به تناوب افزایش ابر ،  رگبار و رعد و برق  و در مناطق مستعد بارش تگرگ قابل پیش بینی است.

نخعی با بیان اینکه رگبار باران در  این هفته می تواند موجب جاری شدن رواناب دربرخی نقاط استان شود، گفت:احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها امروز در برخی نقاط شهرستانهای طبس،  بشرویه، فردوس، سرایان و زیرکوه و برای فردا یکشنبه در غالب نقاط استان و روز دوشنبه در برخی نقاط شهرستانهای قاین ،بیرجند،سربیشه و نهبندان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی استان توصیه کرد افراد از اسکان و ترددهای غیرضروری در مسیر رودخانه های فصلی در این مدت خودداری کنند.

وی از کاهش محسوس و قابل ملاحظه دمای هوا در منطقه نیز خبرداد و افزود:از امشب بتدریج روند کاهشی دمای هوا در استان آغاز و تا اوایل هفته آینده ادامه خواهد یافت که در این مدت بطور میانگین 15 تا 20 درجه دما کاهش می یابد.

نخعی با بیان اینکه وقوع و تشدید یخبندان در روز های پایانی این هفته  قابل پیش بینی است ، گفت: تسریع در جمع آوری محصولات باقی مانده از قبیل زرشک و انتقال به مکانهای سرپوشیده ، تهیه سوخت مورد نیاز، مدیریت مصرف سوخت و تنظیم دما در سالن های پرورشی دامداریها و مرغداریها توصیه می شود.

کارشناس هواشناسی استان افزود:در شبانه روز گذشته سربیشه با 10 درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین و طبس با 35 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین شهر استان بودند.

وی اظهار کرد:تغییرات دمایی مرکز استان در این مدت بین حداقل 17 و حداکثر 29 درجه گزارش شده که پیش بینی می شود حداکثر دمای امروز بدون تغییر باشد.

انتهای پیام/غ

کاهش محسوس دمای هوا در خراسان جنوبی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.