رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:روزانه بطور متوسط 400 تن انواع نهاد های دامی و کودهای شیمیایی وارد استان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، خلیل نیکشاد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل که در جلسه ستاد پایش قاچاق محصولات کشاورزی استان سخن می گفت،  با اعلام این خبر افزود: قاچاق کالا در بخش کشاورزی تاثیرات بسیار مخربی را بر ایجاد اشتغال و رونق بخش کشاورزی وارد می آورد به همین دلیل این سازمان در پایش و رصد و نظارت بر توزیع اقلام کلیه تلاش خود را خواهد کرد و همچنین به منظور جلوگیری از سوء استفاده و انبار کردن کالاهای قاچاق اطلاعات کلیه انبارها در سامانه های تخصصی ثبت  خواهند شد.

وی افزود: با توجه به اینکه زمان کشت انواع محصولات پائیزه می باشد و کشاورزان نیاز مبرمی به انواع کودهای شیمایی و سموم قارچ کش و ... دارند به همین دلیل روند پایش عاملین  توزیع کود و سموم دفع آفات نباتی با دقت پیگیری می شود که خوشبختانه تاکنون بیش از 70 درصد از سموم قارچ کش و همچنین کودهای مورد نیاز استان تامین شده و به سهولت در دسترس کشاورزان قرار می گیرد و هیچگونه مشکلی از این لحاظ وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود افزود: با تلاش ها و پیگیری های استاندار خوشبختانه بطور متوسط روزانه 300 الی 400 تن انواع نهاده های دامی و کود های شیمیایی وارد استان می شود که به همین دلیل هیچگونه مشکلی از این لحاظ در استان وجود ندارد.

نیکشاد در ادامه سخنان خود افزود: در آینده نزدیک به منظور توانمند سازی اعضای کارگروه جلوگیری از قاچاق کالا دوره های آموزشی تخصصی برگزار خواهد شد.   

وی گفت: وارد نمودن اطلاعات سوخت و آموزش کارشناسان ثبت سوخت جهت وارد  نمودن اطلاعات  سوخت هماهنگی برای تحویل سوخت به عشایر و  الزامات شماره گذاری ماشین آلات کشاورزی ثبت اطلاعات تراکتور و کمباین در سامانه آسان تجارت سوخت نیز با جدیت در دست اقدام است روند تشکیل پرونده محصولات سریع الفساد و ارسال گزارشات بازدید و نیز گزارشات کشف کالا و ارز و برآورد اولیه ریالی نیز با جدیت دنبال می شود.

انتهای پیام/ح

تامین بیش از 70 درصد از سموم قارچ کش و کودهای مورد نیاز استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.