فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی استان خوزستان از جابجایی زائران اربعین حسینی تا مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی‌اکبر سقایی، فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی استان خوزستان در جمع خبرنگاران در پایانه مرزی شلمچه بیان کرد: از همان ابتدا که مأموریت ما در شلمچه آغاز شد نیروی راهور را بعنوان یک «وضعیت چک» در نظر گرفتیم و با شناسایی ضعف‌ها در جهت رفع آن‌ها تلاش کردیم.

وی در ادامه اظهار داشت: به‌منظور سهولت در تردد زائران ایرانی و خارجی مسیر ترافیکی تفکیک‌ شده‌ای را برای آنان بویژه آن دسته از زائرانی که با استفاده از خودروهای جمعی همچون اتوبوس و مینی‌بوس به مرز شلمچه می‌آمدند به مرحله اجرا درآوردیم و بر همین اساس جاده امام رضا(ع) را بطور خاص برای عبور خودروهای زائران اتباع خارجی دارای مجوز اختصاص دادیم و زائران ایرانی نیز از مسیر اصلی وارد و خارج می‌شوند.

سقایی با اشاره به‌ پیش بینی 100 هکتار پارکینگ برای پارک خودروهای زائران در شلمچه تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های انجام‌شده مشکلات سال گذشته به‌مراتب کم تر شده و تردد زائران و خودروها نیز روان و آسان است.

فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی استان خوزستان با بیان اینکه خدمات قابل‌ ارائه‌ای را برای کنترل ترافیک و فراهم‌سازی امنیت در مسیر راه‌های منتهی به مرز شلمچه فراهم کرده‌ایم، افزود: در زمان حاضر خدمات و امکانات فراهم‌شده پاسخگوی نیاز زائران است و تاکنون کمبودی در این زمینه احساس و یا گزارش نشده است و در صورت اعلام نیاز امکان افزایش ظرفیت در تمامی بخش‌ها وجود دارد.

این مقام مسئول اذعان داشت: تدابیر و امکانات قابل‌ ارائه در بازگشت زائران از عراق مانند امکانات در هنگام رفتن به عراق است، حرکت روان، بدون دغدغه و آسان زائران در بازگشت از عراق نیز با حفظ نظم و امنیت برقرار است.

علی اکبر سقایی اظهار کرد: با توجه به استقرار اتوبوس‌ها در محل پارکینگ‌ها زائران پس از سوارشدن به مقاصد خود می‌روند، 8 رام قطار به‌طور روزانه زائران را از تهران و مشهد به پایانه راه‌آهن خرمشهر آورده و ازآنجا دوباره توسط 4 رام قطار زائران به مرز شلمچه می‌آیند، این خدمات به‌طور رفت‌وبرگشت به زائران ارائه می گردد.

وی بیان داشت: از تمامی ظرفیت خودرویی و مسافری برای جابجایی زائران بهره گرفته‌شده که در صورت اعلام نیاز امکان افزایش نیز وجود دارد، تمام تلاشمان آن است که زائران در هنگام بازگشت دچار مشکل و سردرگمی نشوند که بر این اساس تمامی موارد به‌طور مرتبط و 24 ساعته رصد و پیگیری می‌شود.

سقایی بابیان اینکه پلیس با تمام توان و نیروهایش پای‌کار است، گفت: از زائران می‌خواهیم تا به‌تمامی توصیه‌های ارائه‌شده در هنگام رفت‌وبرگشت توجه کنند، به‌منظور سهولت در کار زائران برای رسیدن به پایانه و سوارشدن بر خودروها و اتوبوس‌ها جهت رسیدن به مقاصدشان بنرهای راهنما در طول مسیر نصب‌شده‌اند که می‌توانند از طریق آن‌ها جهت و مسیر خروج، پارکینگ، جایگاه اتوبوس‌ها و غیره را پیدا کنند.

انتهای پیام/‌گ

جابجایی زائران اربعین با قطار

برچسب ها: اربعین 97 ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.