معاون فرماندار بافق از خواهرخواندگی ۵ شهرکویری ایران خبر داد و گفت: مسیر جدید گردشگری برای پذیرایی از دوستداران طبیعت و کویر در سطح کشور تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محمد علی طالعی معاون فرماندار بافق گفت:گروه گردشگری گشکا در راستای شناسایی جاذبه‌های گردشگری شهرها، روستا‌ها و اقوام مختلف ایران و در پرتو تقویت وحدت ملی بین ۵ شهرستان کویری ایران تشکیل شده است.

طالعی در حاشیه بازدید از اماکن و جاذبه‌های گردشگری بافق تقویت وحدت ملی را در پرتو شناسایی جاذبه‌های گردشگری بیان کرد و افزود : هدف ایجاد این گروه، شناسایی جاذبه‌های گردشگری شهرها، روستا‌ها و اقوام مختلف ایران است.

وی افزود: این شهر‌ها هیچ کدام رقیب یکدیگر نیستند و مکمل پتانسیل‌های یکدیگر هستند که این اقدام سبب کمک به گردشگری ملی می‌شود.

داوود پورامینی بخشدار مرکزی بافق نیز روستا‌های این شهرستان را دارای اقلیم‌های متنوع آب و هوایی برشمرد و گفت:کمپ‌های کویری شهرستان و روستا‌هایی با اقلیم سردسیری سبب ایجاد جاذبه‌های گردشگری در شهرستان شده است.

پورامینی افزود: سعی شده با توسعه روستا‌ها به عنوان بخش اصلی گردشگری، اهداف گردشگری شهرستان توسعه یابد.

لیلی رنجبر رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بافق همچنین به تشریح آمار گردشگران در ۶ ماهه نخست پرداخت و گفت: تاکنون حدود ۲ هزار نفر در روستا‌ها و خود شهرستان اقامت داشتند که از این تعداد ۱۸۶ نفر از گردشگران خارجی بودند.

 رنجبر افزود:گروه گردشگری گشکا بین شهرستان‌های بافق، زرند، دامغان، زهک و بجستان با هدف ایجاد مسیر جدید گردشگری برای پذیرایی گردشگران و دوستدارن طبیعت و کویر در سطح کشور تشکیل شده است.

در راستای رونق صنعت گردشگری و تشریح گروه گشکا، جمعی از مسئولان ارشد شهرستان زرند در سفری دو روزه با جاذبه‌های گردشگری  شهرستان بافق آشنا شدند.

دیدار با امام جمعه بافق، نشست مشترک مسئولان بافق و زرند و بازدید از اماکن و جاذبه‌های گردشگری شهرستان از دیگر برنامه مسئولان زرند در بافق بود.

انتهای پیام/ی

تقویت گردشگری کشور با راه اندازی گروه گردشگری گشکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.