اجرای طرح مهارت‌آموزی در 55 مدرسه اردبیل

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: طرح مهارت‌آموزی در بیش از 55 مدرسه استان اردبیل و در قالب 270 مهارت استاندارد اجرایی و عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل اظهار کرد: براساس مصوبه این ستاد ما در 9 محور فرهنگی، هنری، کتابخوانی، حوزه پژوهش، مهارت‌آموزی، اردوهای جهادی، زیارتی، برنامه‌های گسترده ورزشی و غیره سعی کردیم تا در تابستان در خدمت دانش‌آموزان و نوجوانان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه‌ها از ظرفیت دارالقرآن، سالن‌های ورزشی، کانون‌های فرهنگی و تربیتی، هنرستان‌ها و اردوگاه‌ها و مدارس استفاده کردیم تا دانش‌آموزان در هر 9 محور بتوانند ایام فراغت خود را به شایستگی سپری کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: در این 9 محور یاد شده بیش از یک هزار و 57 برنامه‌ را با مشارکت 111هزار نفر عملیاتی کردیم به طوری که 45 درصد دانش‌آموزان استان در این برنامه‌ها حضور داشته و از آن استقبال کرده‌اند.

ناصری به 20 سالن ورزشی نیمه تمام آموزش و پرورش استان اردبیل اشاره کرد و گفت: سه مورد از این سالن‌ها در نخستین روزهای مهرماه افتتاح شد و 8 سالن را نیز تا آخر امسال افتتاح خواهیم کرد.

وی بیان کرد: تمامی این سالن‌ها را تا شهریورماه سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسانیم تا دانش‌آموزان از این فضاهای ورزشی و آموزشی استفاده کنند.

ناصری به برگزاری المپیاد ورزشی درون‌مدرسه‌ای در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: در همه نواحی و مناطق استان این المپیاد آغاز شده و امیدواریم بیش از 61 درصد دانش‌آموزان شرکت کننده در این المپیاد حضور و رقابت دانش‌آموزان را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: 10 درصد مدارس دوره متوسطه اول در قالب طرح مهارت‌آموزی شرکت می‌کنند که این طرح در 55 مدرسه استان در قالب 270 مهارت استاندارد اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

وجود 20 سالن ورزشی نیمه تمام آموزش و پرورش استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.