مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان میزان صدقات پرداختی مردم استان در ۶ ماهه نخست امسال را ۹۷۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ در سرفصل های حمایت و سلامت، فرهنگی، مسکن و تعامل با خیریه ها هزینه شده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمدرسول شیخی زاده،گفت: مردم خیرخواه و نوع دوست استان کردستان همواره در دستگیری از نیازمندان و امور عامه المنفعه پیشقدم بوده اند.

وی از جمع آوری 970 میلیون تومان مشارکت مردمی از صندوق صدقات سطح استان خبر داد و افزود: این میزان کمک در 6 ماهه نخست امسال و از طریق پرداخت صدقات مردمی جمع آوری شده است.

شیخی زاده به محل هزینه کرد این کمک ها اشاره کرد و افزود: 57 درصد این صدقات شامل 557 میلیون ریال در حوزه حمایت و سلامت، 12 درصد شامل 116 میلیون تومان در حوزه فرهنگی، 21 درصد شامل 200 میلیون تومان در حوزه مسکن و 10 درصد شامل 97 میلیون تومان در تعامل با خیریه ها هزینه شده است.

وی بابیان اینکه یکی از فعالیت‌های این نهاد، جذب و توسعه مشارکت‌های مردمی باهدف هدایت کمک‌ها به سمت نیازمندان جامعه است، عنوان کرد: 57 درصد این صدقات در حوزه حمایت و سلامت، 12 درصد در حوزه فرهنگی، 21 درصد در حوزه مسکن و 10 درصد در حوزه تعامل با خیریه ها هزینه شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی کردستان، کمک به درمان و بهداشت مددجویان، ارائه خدمات ویژه به سالمندان، پرداخت وام های ضروری به نیازمندان، پرداخت کمک های موردی، کمک به تحصیل دانشجویان، ذانش آموزان نیازمند، کمک به امر ازدواج مددجویان، کمک به رفع سوءتغذیه کودکان نیازمند و کمک به تامین لوازم ضروری زندگی مددجویان را از جمله موارد حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد برشمرد.

وی با اشاره به سرفصل فرهنگی کمیته امداد امام خمینی عنوان کرد: این حوزه شامل تامین هزینه های ارائه خدمات به دانش آموزان و دانشجویان در کانون های فرهنگی و ارائه خدمات آموزشی، فرهنگی، اردویی و تربیتی به مددجویان می شود.

شیخی زاده همچنین گفت: کمک به خرید و ساخت مسکن مددجویان شهری و کمک به تعمیر، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان روستای و کمک به نیازمندان از طریق تعامل با موسسات خیریه از دیگر حوزه های که کمک های مردمی و صدقات مردمی در آن هزینه می شود.

وی خاطر نشان کرد: صددرصد کمک‌های مردمی از طریق کمیته امداد برای نیازمندان این استان و در همان شهرستان محل جمع آوری هزینه می شود.

انتهای پیام/م

کردستانی ها ۹۷۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.