رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در حال حاضر هزار و 600 بافنده فرش در مناطق روستایی برای دریافت تسهیلات کم بهره به بانک های استان اردبیل معرفی شده اند.

سید حامد عاملی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: یکی از اولویت های سامان صنعت، معدن و تجارت استان معرفی بافندگان فرش برای دریافت تسهیلات است که در مناطق روستایی هزار و 600 بافنده فرش به بانک ها معرفی شدند که ارزش تسهیلات ارائه شده به این بافندگان فرش 14 میلیارد تومان بوده که مقداری پرداخت شده و بقیه نیز در حال پرداخت است.

وی از راه اندازی 5 مجتمع قالی بافی در استان اردبیل خبر داد و افزود: این مجتمع ها نیز برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند که 13 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از ارائه تسهیلات به 1000 نفر از پشتیبانان و کارآفرینان فرش در اردبیل خبر داد و افزود: این پشتیبانان نیز 8 میلیارد تومان تسهیلات دریافت می کنند.

عاملی با اشاره به اینکه در حوزه مشاغل خانگی نیز 700 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند افزود: ارزش تسهیلات ارائه شده به این افراد نیز 7 میلیارد تومان می باشد.

وی گفت: در حال حاضر 40 هزار نفر از محل تولید فرش درآمد دارند و حمایت از تولید کنندگان و بافندگان فرش اولویت اساسی ماست.

انتهای پیام/ح

راه اندازی 5 مجتمع قالی بافی در استان اردبیل

برچسب ها: قالی بافی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.