کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از صبح امروز طوفان در منطقه سیستان فروکش کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان اظهار داشت: بر‌اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد در حال حاضر از شدت باد و گرد و خاک در شمال استان سیستان و بلوچستان کاسته شده است.

وی گفت: روز گذشته شاخص کیفیت هوای سیستان به ۴ هزار و ۵۸۰ میکروگرم بر مترمکعب معادل ۳۱ برابر حد مجاز رسید که براساس گزارش ایستگاه هواشناسی سینوپتیک فرودگاهی زابل سرعت باد در این منطقه دیروز ۸۰ کیلومتر بر ساعت بود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: با توجه به الگوی نقشه‌ها، پیش‌بینی می‌شود مجددا پایان هفته وزش بادشدید همراه با گرد و خاک را در شمال سیستان و بلوچستان شاهد باشیم.

وی با اشاره روند کاهشی دما در سیستان و بلوچستان ادامه داد: آسمان نواحی مرکزی استان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود که در آخر وقت از غلظت غبار در این منطقه کاسته می‌شود همچنین برای ۲ روز آینده در برخی از نواحی غربی و نیمه شمالی استان بارش‌های پراکنده را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زابل و زهک با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و دلگان با حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

 

انتهای پیام/پ

آلودگی هوا در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار