یوجانگ شیان گفت:جمعیت جوان ایران فرصتی در جهت توسعه تعاونی ها وبخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یوجانگ شیان سفیر کره جنوبی در  ایران در مراسم کارگاه آموزشی بین اتاق تعاون  ایران و سفارت کره جنوبی با بیان اینکه امیدواریم برگزاری چنین کلاس‌های آموزشی بین تمامی کشورها در آینده انجام شود، گفت: آموزش و برگزاری کلاس‌های آموزشی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسائل بین کشورها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: هم اکنون نوسان بازار صادرات در کشور کره به ویژه در بخش لوازم الکترونیکی بالاست.

یوجانگ شیان با بیان اینکه در ایران قانون اساسی به دولت اعلام کرده است که از بخش خصوصی و تعاونی‌ها باید حمایت شود، گفت: این قانون نقش مهم و جایگاه تعاونی‌ها را منعکس می‌کند.

سفیر کره جنوبی در ایران افزود: بیش از 20 میلیون از جمعیت ایران در سنین 15 تا 29 سال است که بخش عمده‌ای از جمعیت جوان را پوشش می‌دهد بنابراین باید از این فرصت در جهت توسعه تعاونی و بخش خصوصی استفاده کنیم و این خود کلید اشتغال و رمز موفقیت در اقتصاد مقاومتی است.

یوجانگ شیان با اشاره به اینکه A3M مهمترین گزینه برای کشورها به شمار می‌رود، گفت: این امر زمینه‌ساز توسعه است و دولت ایران باید برای تمامی کالاهای خود این گزینه را پیاده کند.

سفیر کره جنوبی در ایران تاکید کرد: اجرای این امر زمینه  کاهش هزینه‌های تولید و افزایش توسعه اقتصادی را فراهم می آورد.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر جغرافیایی در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد افزود: ایران در ‌آینده به عنوان مرکز مهمی در خاورمیانه شمال آفریقا و آسیای میانه شناخته می‌شود و در این زمینه نقش بالایی بر عهده خواهد داشت.

وی تاکید کرد:‌کشور کره در چند سال اخیر با ایران همکاری صمیمی داشته و ایران را به عنوان دوست قدیمی و رفیق خوب قبول دارد.

یوجانگ شیان افزود: انتظار داریم روابط اقتصادی در بخش‌های مختلف صمیمانه تر باشد و ما همکاری دو جانبه خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر کشور کره آموزش‌هایی را در حوزه انرژی‌های تجدید پذیر برای توسعه اقتصادی فراهم کرده است، گفت: در دو سه سال اخیر زمینه افزایش برگزاری کارگاه‌های مشترک بیشتر شده و ما سعی داریم کسب جدیدی از برگزاری کارگاه‌ها را در بین کشورها ایجاد کنیم.

سفیر کره جنوبی در ایران در پایان گفت: امیدواریم با تعاونی‌ها همکاری صمیمی‌تری داشته باشیم و این همکاری به سیاست توسعه اقتصادی که رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید داشته منجر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار