مسئول شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه از فعالیت ۳۰۰ شرکت فن‌آور در استان خبر داد .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، خان‌احمدی مسئول شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه از فعالیت ۳۰۰ شرکت فن‌آور در استان خبر داد و گفت : سالانه ۱۰۰۰ ایده در پارک علم و فناوری ثبت می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۰ شرکت فن‌آور تحت حمایت پارک علم و فناوری استان هستند، گفت : ۳۹ شرکت فناوری صنعت‌ ساز دارند وبه تولید انبوه رسیده اند، ۱۵۰ شرکت در مراحل اولیه تثبیت کسب و کار و تعدادی هم در حال ساخت نمونه خود هستند.

وی با بیان اینکه این واحد‌ها یا در مرحله تقاضا مجور یا در مرحله کارگاهی و نویسندگی هستند، افزود: ۴۳ شرکت در استان دانش‌بنیان هستند که ۷۵ درصد آن‌ها تحت حمایت پارک علم و فناوری قرار دارند.

مسئول شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمانشاه گفت : این شرکت‌ها با مشکلاتی از جمله مشکلات فنی مواجه هستند و از نظر توانایی مدیریت کسب‌وکار فاقد مهارت مدیریت برای توسعه کسب‌وکار هستند و به دلیل جوان بودن بیشتر ایده‌پرداز‌ها و همچنین ساختار سازمانی شرکت آنقدر پیشرفته نیست تا چالش‌های محیط کار را مدیریت کنند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه دولت کارفرمای بیشتر این شرکت‌ها است آن‌ها درگیر چالش‌های کسب‌وکار نظیر تحریم‌ها نیز می‌شوند و بخشی از این شرکت‌ها با سازمان دولتی قرارداد می‌بندند، اما به موقع پولی نقدی نمی‌شود و این برای شرکت‌های مربوطه مشکل ایجاد می‌کند.

خان‌احمدی با تاکید بر اینکه خیلی از سازمان‌ها هنوز به توانایی شرکت‌های دانش بنیان اعتقادی ندارند گفت: شرکت‌های دانش بنیان هنوز سهم مناسبی از بازار ندارند و در تامین منابع مالی مشکل دارند، چون نوپا هستندو اگر هم منابع مالی در اختیارشان قرار گیرد گا‌ها قادر به تامین وسائل مورد نیاز نیستند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه شرکت‌های فناور خیلی استخدام دولتی ندارند، اما فعالیت در این عرصه فرهنگ‌سازی شده و استقبال خوبی به‌عمل می‌آید تاجایی که سالیانه ۱۰۰۰ایده در پارک علم و فناوری ثبت می‌شود، اما این ایده‌ها از نظر فناوری، نوآوری و بازار بررسی می‌شود تا به یک طرح ورشکسته تبدیل نشود .

 

 

انتهای پیام/د

سالانه ۱۰۰۰ ایده در پارک علم و فناوری ثبت می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.