معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: تمرکز دولت بر سیاست‌های تقویت‌کننده صادرات در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه در کنار رکود حجم تقاضای داخلی را تحت تأثیر قرار داده است باید به عنوان یکی از اولویت‌ها مورد نظر قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در خصوص استراتژی صادراتی فولاد مبارکه از بدو تأسیس این شرکت اذعان کرد: فولاد مبارکه در سال 1371 که با ظرفیت 2.4 میلیون تنی آغاز به کار کرد؛ صادرات را به عنوان یک راهبرد استراتژیک برگزیده و طی 26 سال فعالیت خود علاوه بر تأمین حداکثری نیاز داخلی، با حضور مستمر و قدرتمند در بازارهای جهانی، ارز مورد نیاز خود برای تأمین مواد اولیه و تجهیزات و همچنین فاینانس طرح‌های توسعه‌های خود را تأمین کند.

وی در ادامه افزود: این منابع ارزی در چارچوبی مشخص و با برنامه صرف توسعه ظرفیت و گسترده شدن زنجیره تولید در فولاد مبارکه شده و در این بازه زمانی، افزایش 330 درصدی ظرفیت تولید فولاد مبارکه و رسیدن به عدد 10.3 میلیون تنی، اتفاقی بی بدیل در توسعه ظرفیت فولاد کشور بوده است.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه متذکر شد: این نرخ رشد، بالاترین نرخ رشد تولید فولاد در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بوده است و باعث شده تا سهم فولاد مبارکه از تولید ناخالص داخلی کشور به 5 درصد برسد و به طور غیرمستقیم برای بیش از 350 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

اکبری با اشاره به سهم 50 درصدی فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور یادآور شد: این شرکت به طور میانگین 1.5 میلیون تن محصول صادر کرده و موجبات توسعه بازارهای صادرات غیرنفتی ایران در جهان شده است.

وی همچنین تصریح کرد: فولاد مبارکه در این مدت موفق به دستیابی به بازارهای متنوع اروپا، آمریکا، شرق آسیا و منطقه خاورمیانه شد و توانست کیفیت محصولات خود در این بازارها را به عنوان یک برند آشنا تثبیت کند.

معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه تأکید کرد: صادرات فولاد مبارکه حتی در شرایط سخت رقابتی و تحریم‌های متعدد سال‌های گذشته کاملاً صعودی بوده و این شرکت توانسته در سال 1392 حدود یک میلیون تن، سال 1393 حدود 1.5 میلیون تن، سال 1394 حدود 1.8 میلیون تن، سال 1395 حدود 1.5 میلیون تن، سال 1396 حدود 1.3 میلیون تن و در 6 ماهه نخست سال ۱۳۹۷ حدود 700 هزار تن محصولات خود را صادر کند.

به گفته اکبری، فولاد مبارکه توانسته در مجموع طی 5 سال گذشته حدود 1.1 میلیون تن تختال، 5 میلیون تن محصولات گرم، 350 هزار تن محصولات سرد و حدود 100 هزار تن گالوانیزه را به حدود 40 کشور در اقصی نقاط دنیا صادر کند.

وی با اشاره به تجربه عبور از تحریم در سال‌های گذشته اذعان کرد: تجربه سال‌های گذشته به ما نشان داد که در شرایط تحریم، بهترین راهبرد برای مقابله با رکود در برخی بخش‌های تولید، توسعه صادرات است و خصوصاً زمانی که در اثر تحریم در بعضی بخش‌های صنعت کاهش تقاضای مؤثر ایجاد می‌شود؛ می‌توان این کاهش تقاضا را با افزایش صادرات جبران کرد.

به گفته معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه این شرکت در دور قبل تحریم‌ها و زمانی که ظرفیت بهره‌برداری شده کشور به نصف خود کاهش یافت توانست با اتکا به افزایش صادرات، کمترین تأثیری پذیری از تحریم‌ها را متحمل شود.

اکبری بیان داشت: از این رو تمرکز دولت بر سیاست‌های تقویت‌کننده صادرات به ویژه در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه اخیر به همراه رکود دامنه دار در بخش‌های پایین‌دستی فولاد، حجم تقاضای داخلی را تحت تأثیر قرار داده است باید به عنوان یکی از اولویت‌ها مورد نظر قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

 

صحبتهای معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در خصوص استراتژی صادراتی فولاد مبارکه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.