شهبازی گفت: کنگره سالیانه علوم اعصاب پایه و بالینی، بزرگ‌ترین گردهمایی متخصصین علوم اعصاب به شمار می‌رود.

ترویج و شناخت بهتر مغز و علوم اعصاب/ جایزه مغز و شناخت اهوازیبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی شهبازی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین گردهمایی متخصصین علوم اعصاب در آذر ماه،گفت: تکنولوژی‌های نوین کمک زیادی به کشف پایه‌های بیولوژیکی و شناختی بیماری‌ها می‌کنند، از طرفی دستاوردهای علوم اعصاب در حوزه های غیربالینی مانند علوم فنی و مهندسی و علوم انسانی از جمله هنر و علوم اجتماعی نیز مؤثر است.

 وی در ارتباط با برگزاری کنگره سالیانه علوم اعصاب پایه و بالینی اظهار داشت: این کنگره در سال جاری برای هفتمین بار متوالی برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین گردهمایی متخصصین علوم اعصاب به شمار می‌رود.

شهبازی افزود: انجمن علوم اعصاب ایران با همکاری دانشگاه‌های مختلف سراسر کشورو ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در برگزاری این کنگره مشارکت دارند.

دبیر علمی هفتمین کنگره سالیانه علوم اعصاب پایه و بالینی ادامه داد: هدف از برگزاری کنگره، گردهمایی متخصصین علوم اعصاب از رشته‌های مختلفی هچون نورولوژی، جراحی اعصاب، روانپزشکی، روانشناسی، متخصصین کامپیوتر، الکترونیک، علوم اجتماعی، هنر و فلسفه و ... است تا آخرین دستاوردهای علمی حوزه دانش مغز و اعصاب در کنگره مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

وی افزود: امسال همچنین مهمانان خارجی از کشورهای آلمان، فرانسه، انگلستان و ترکیه درکنار اساتید برجسته داخلی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و آخرین دستاوردهای علمی خود را ارائه خواهند داد.

کنگره علوم اعصاب پایه و بالینی؛ فرصتی مناسب برای متخصصین و دانشجویان

شهبازی عنوان کرد: کنگره فرصتی مناسب برای متخصصین و دانشجویان رشته های مختلف بالینی و غیربالینی است که زیر چتر علوم اعصاب گردهم آمده و با تبادل دانش خود در حوزه ذهن و مغزاز این فرصت ویژه بهره ببرند. وی افزود در کنگره امسال نگاهی ویژه به مطالعات کاربردی خواهیم داشت و سعی شده است تا به پنل‌های کاربرد علوم اعصاب در حیطه های مختلف توجه‌ای ویژه شود.

وی با اشاره به ارتباط علوم اعصاب با رشته‌های مختلف،‌گفت: تکنولوژی‌های نوین کمک زیادی به کشف پایه‌های بیولوژیکی و شناختی بیماری‌ها می‌کند و از طرفی دستاوردهای علوم اعصاب در حوزه های غیربالینی همچون علوم اجتماعی نیز مؤثر است.

شهبازی ادامه داد: یافته های علوم اعصاب در درک بهتر ماهیت و آسیب‌شناسی ارتباطات اجتماعی مؤثر است و در حوزه علوم انسانی مانند حقوق، فلسفه و هنر نیز می‌توان از این دستاوردها بهره‌مند شد که امیدواریم در این کنگره بتوانیم به حوزه‌هایی که مغفول مانده توجه بیشتری کنیم

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: امسال برای پنجمین سال متوالی از پژوهشگران جوان با اهدای "جایزه مغز و شناخت اهوازی" و همچنین جوایز مقالات و پایان نامه های برتر سال گذشته تقدیر خواهد شد، همچنین انجمن علوم اعصاب برنامه‌های مختلفی در حاشیه‌های این کنگره از جمله کارگاه ها و مسابقات دانشجویی و دانش‌آموزی در راستای ترویج و شناخت بهتر مغز و علوم اعصاب دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار