دمای هوا در شازند استان مرکزی به ۲ درجه زیر صفر رسید.

مرادی کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: گزارش ایستگاه‌های هواشناسی استان نشان دهنده کاهش دمای هوا در استان مرکزی است و برای اولین بار در پاییز امسال یکی از ایستگاه‌های استان (ایستگاه شازند) صبح امروز دمای زیر صفر را گزارش کرده است.

مرادی افزود: پیش بینی می‌شود روند کاهش دما طی روز‌های آینده تا اوایل هفته آینده تداوم یابد و تعداد مناطقی که دمای زیر صفر خواهند داشت افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این کاهش دما طی این مدت بطور میانگین برای استان بین ۲ تا ۳ درجه خواهد بود اضافه کرد: طی ۳ روز آینده آسمان استان مرکزی صاف تا کمی ابری خواهد بود.

پتانسیل زیاد انباشت آلاینده‌های جوی در مناطق صنعتی استان مرکزی

کارشناس مسئول پیش بینی هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: به دلیل سکون نسبی جو و سرمای هوا پتانسیل انباشت آلاینده‌های جوی هم زیاد خواهد بود که موجب کاهش نسبی کیفیت هوا در اراک و سایر مناطق صنعتی استان خواهد شد.

وی بیان کرد: از اوایل هفته آینده تشکیل یک سامانه کم ارتفاع در شرق دریای مدیترانه موجب ناپایداری تدریجی هوا و افزایش ابر در مناطق غربی کشور و پس از آن در مناطق مرکزی و دامنه‌های زاگرس و البرز خواهد شد که در مورد جزئیات تاثیر آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

مرادی اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت۹:۳۰ امروز ساوه با ‎۱۹.۷ درجه گرمترین شهر و شازند با ‎-۲.۲ درجه سرد‌ترین شهر استان مرکزی بودند تصریح کرد: بیشینه و کمینه دمای شهر‌های استان مرکزی از ساعت ۹:۳۰ دیروز تا ساعت ۹:۳۰ امروز به شرح زیر است.

آشتیان ‎ ۱.۴ و ‎ ۱۱

اراک ‎ ۳.۴ و ‎ ۱۴.۴

تفرش ‎ ۲ و ‎ ۱۳

خمین ‎ ۱.۴ و ‎ ۱۳.۸

خنداب ‎ ۱ و ‎ ۱۴

دلیجان ‎ ۴ و ‎ ۱۶.۴

زرندیه ‎ ۶.۶ و ‎ ۱۸.۸

ساوه ‎ ۷.۳ و ‎ ۱۹.۷

شازند‎ -۲.۲ و ‎ ۱۳

غرق آباد‎ ۳ و ‎ ۱۶.۴

کمیجان ‎ ۰ و ‎ ۱۴.۶

محلات ‎ ۵ و ‎ ۱۴.۲

انتهای پیام/ ج

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.