رییس دادگستری سردشت از صدور حکم خلع ید بیش از ۴۰ هکتار از اراضی ملی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛علیرضا عباسپور رییس دادگستری سردشت در پنجمین جلسه شورای حفاظت ازاراضی ملی و حقوق بیت المال بابیان اینکه دستگاه قضایی با سودجویان و متصرفان برخوردقاطع و جدی دارد، گفت: حکم خلع ید ۴۲ هکتار از اراضی ملی با تشکیل ۳ فقره پرونده برای دوشرکت تعاونی مسکن و مطالبه خسارات بیش از ۱۵ میلیارد ریال صادر شده که بزودی اجرایی خواهندشد.

وی همچنین تصریح کرد: برای دوشرکت تعاونی مسکن پرونده کیفری مطرح شده که در حال رسیدگی و بررسی است.

رییس دادگستری سردشت عدم وجود نقشه جامع شهری و ورود نکردن به موقع ادارات متولی را علل عمده برای سواستفاده سودجویان و متصرفان دانست و بابیان اینکه تعلیل و تعلل دربرخورد با سودجویان زیان بخش خواهدبود، خواستارتعیین دقیق محدوده قانونی اراضی ملی، اجرای حکم قلع و قمع و خلع ید با همکاری ادارات مرتبط، تشکیل هیئتی از اعضای شورای حفاظت برای اجرای حکم شد.

رفع تصرف بیش از ۱۸ هزار مترمربع در ۷ ماهه نخست سالجاری

رسولی رییس اداره راه و شهرسازی نیز دراین جلسه گفت: در ۷ ماهه نخست سالجاری علیه سودجویان و متصرفان ۱۸ پرونده تشکیل که از این تعداد اجرای حکم ۷ فقره قطعی شده و ۱۸ هزار و ۱۱۱ مترمربع رفع تصرف شده اند.

علیپور مدیر جهادکشاورزی در ادامه با تاکید بر حساسیت اعضای شورای حفاظت نسبت به تغییر غیرمجاز اراضی کاربری خواستار همکاری نیروی انتظامی در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری و ارائه دقیق نقشه‌های اراضی ملی و مستثنیات مالکانه و تعیین محدوده قانونی شهر توسط شهرداری شد.

در پایان هریک از اعضای شورا ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ادارات متبوع خود به مسائل و مشکلات حقوقی زمین‌های فرهنگیان، فدک، دلاور، کانی سیو و زمین‌های شهرداری پرداختند.

 

انتهای پیام/ی

برچسب ها: محیط زیست ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.