مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: کارخانه‌، کارفرمایان و صاحبان صنعت استان اردبیل، در صورت به کارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد می‌توانند از بسته‌های تشویقی این نهاد بهره‌مند شوند.

حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه کارخانه، کارفرمایان و صاحبان صنعت این استان، در صورت به کارگیری مددجویان تحت حمایت می‌توانند از بسته‌های تشویقی بهره‌مند شوند، گفت: دو بسته تشویقی برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است تا آنها با به کارگیری مددجویان تحت حمایت این نهاد بتوانند علاوه بر اشتغالزایی، به چرخه تولید در استان اردبیل نیز کمک کنند.

وی با بیان اینکه یکی از بسته‌های تشویقی کمیته امداد استان اردبیل پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه، در طول دو سال به کارفرمایانی است که مددجویان تحت حمایت این نهاد را به کار گمارند، افزود: کمیته امداد تلاش دارد با ارائه راهکارهای مناسب شرایط اشتغال مددجویان تحت حمایت را فراهم کند که با همکاری‌های هرچه بیشتر کارفرمایان استان اردبیل می‌توانیم به توانمندسازی خانوار بی‌بضاعت جامعه کمک کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه کمیته امداد استان اردبیل در صورت به کارگیری مددجو به مدت سه سال و برابر با قانون کار توسط کارفرما و واریز حق بیمه، به ازای به کارگیری هر نفر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات به کارفرما پرداخت می‌کند، بیان کرد: این امر تا سقف پنج نفر قابل پرداخت بوده که در صورت به کارگیری مددجویان بیش از این تعداد نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

دشتی با اشاره به اینکه موسسات کاریابی نیز می‌توانند از بسته‌های تشویقی این نهاد به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تحت حمایت استفاده کنند، گفت: موسسات کاریابی که بتوانند اشتغال مناسب و همراه با حق بیمه برای مددجویان تحت حمایت فراهم کنند، از بسته‌های تشویقی این نهاد بهره‌مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۳۱ مددجو در هفت ماهه نخست سال‌جاری آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی شغلی را فرا گرفته‌اند، افزود: ارائه‌ آموزش‌های فنی و تخصصی به خانوار تحت حمایت یکی از مهم‌ترین راهکارهای کمیته امداد استان اردبیل در توانمندسازی و خودکفایی آنها است تا در اجرای طرح‌های اشتغالزایی با مشکلات کمتری روبه‌رو باشند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل به بهره‌گیری هر چه بیشتر کارفرمایان از ظرفیت بسیار مطلوب مددجویان آموزش دیده اشاره کرد و گفت: آموزش‌های فنی و تخصصی بر اساس استعداد و علاقه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل ارائه می‌شود که این امر توانایی آنها را در انجام اشتغال مورد نظر بسیار بالا می‌برد.

دشتی با بیان اینکه نشست‌های متعددی با خوشه‌های صنعتی، کشاورزی، پلاستیک و فرش این استان در سال‌جاری برگزار شده است، اعلام کرد: با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به منظور به کارگیری مددجویان در مراکز صنعتی و کارخانه، گام‌های موثری برداشته شده است که امیدواریم تا پایان سال‌جاری شاهد افزایش کاریابی برای خانوار تحت حمایت باشیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته با سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل تلاش‌های مضاعفی برای استفاده از نیروی کار تحت حمایت کمیته امداد شده است، بیان کرد: در سایه این تلاش‌ها می‌توانیم اولویت و تخصیص ظرفیت‌های جدید برای به کارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل را مشاهده کنیم.

دشتی با بیان اینکه در سطح استان اردبیل ۲۰ موسسه کاریابی با کمیته امداد همکاری دارند، افزود: هرچقدر سطح همکاری‌ها افزایش یابد به همان میزان مددجویان بیشتری وارد بازار کار می‌شوند و می‌توانند در تولید و رونق اقتصادی جامعه نقش مضاعفی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی مددجویان پس از دریافت گواهی مهارت به موسسات کاریابی، کارخانه و صاحبان مشاغل معرفی می‌شوند، گفت: این تضمین را به همه کارفرمایان می‌دهیم که مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل با همت والا، انگیزه بسیار و تلاش مضاعف گام در عرصه اشتغال می‌گذارند که در این مسیر پیشرفت و توسعه منطقه را نیز رقم می‌زنند.

انتهای پیام/ح

1531 مددجو آموزش‌های مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی شغلی را فرا گرفته‌اند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.