مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه گفت: سه میلیارد و 500 میلیون تومان کمک های آموزشی بین دانش آموزان مناطق زلزله زده استان توزیع خواهد شد.

توزیع بسته های حمایتی در بین دانش آموزان زلزله زده کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه  روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اولین سالگرد زلزله غرب استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، گفت:سه میلیارد و 500 میلیون تومان کمک های آموزشی بین دانش آموزان مقطع ابتدایی مناطق زلزله زده استان توزیع خواهد شد. 

 یزدان پناه ادامه داد: با تصویب سازمان برنامه و بودجه این مبلغ به عنوان بسته های حمایتی برای دانش آموزان ابتدایی زلزله زده در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه با این مبلغ بسته های کمک آموزشی بین 56 هزار دانش آموز زلزله زده توزیع می شود، اظهار داشت: کار توزیع کمک های آموزشی در شهرستان های زلزله زده از ابتدای هفته جاری شروع شده و کماکان نیز ادامه دارد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ، به منظور توزیع این بسته های کمک آموزشی نیروهای کمیته امداد نیز در کنار پرسنل آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

یزدان پناه یادآور شد: پیش از این نیز هشت میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب کمک های آموزشی در میان دانش آموزان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه توزیع شده بود.

وی به پذیرش دانش آموزان زلزله زده در رشته های برتر دانشگاهی اشاره کرد و گفت: در کنکور امسال 63 نفر دانش آموزان مناطق زلزله زده در رشته هایی برتر دانشگاهی همچون پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی پذیرفته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه عنوان کرد: پس از وقوع زلزله کلاس های درس به سرعت برگزار شد و با برگزاری این کلاس ها شور و شوق دوباره در میان مردم زلزله زده ایجاد کرد.

یزدان پناه در بخش دیگری از صحبت های خود با اعلام اینکه کتاب خاطرات کودکان زلزله زده گردآوری شده و بزودی چاپ خواهد شد، گفت: آموزش و پرورش کرمانشاه همچنین در حال جمع آوری کتاب دستاوردهای چهل ساله انقلاب در استان تحت عنوان «چلچله» است.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 325 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام /ب

بسته های حمایتی در بین دانش آموزان زلزله زده کرمانشاه توزیع می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.