معاون صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از برقراری بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ مورد شکایت مردمی از تخلفات صنفی در ۷ ماهه امسال از طریق سامانه ۱۲۴ خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ عطاپور معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به تماس‌های صورت گرفته با سامانه ۱۲۴ گفت: بیش از ۵ هزار و ۷۰۰ مورد شکایت مردمی از تخلفات صنفی در ۷ ماهه امسال از طریق سامانه ۱۲۴ در آذربایجان شرقی دریافت شد.

وی افزود: این گزارش‌ها که از طریق عموم مردم و ناظران افتخاری دریافت شده در بخش کالایی و خدماتی است.

وی از بررسی دقیق این شکایت‌های خبر داد و عنوان کرد: پس از بررسی گزارش‌های رسیده، ۸۱۳ فقره پرونده تشکیل و جهت صدور حکم به تعزیرات حکومتی استان ارسال و ۴۰۹ مورد نیز قبل از تشکیل پرونده منجر به مصالحه بین طرفین شد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به بیشترین عناوین شکایت‌های دریافتی گفت: گرانفروشی، عدم درج قیمت، کم فروشی و تقلب و اجرایی نکردن تعهدات در شبکه عرضه را بیشترین موارد شکایت از اصناف است.

عطاپور از شهروندان خواست هرگونه تخلف صنفی و غیر صنفی را از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ به ستاد خبری صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌ها گزارش کنند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، اخفا و امتناع از عرضه کالا و عدم صدور فاکتور خرید را از جمله برخی تخلفات اصناف برشمرد.

وی در پایان از نظارت مستمر این سازمان بر مراکز صنفی خبر داد و خاطرنشان کرد: بازرسی‌های مستمر بازرسان این سازمان در طول سال با هدف نظم دهی و انسجام بخشی بیشتر به فرآیند تنظیم بازار و نظارت گسترده بر مراکز ذخیره سازی و نگهداری کالا، انبارها، سردخانه‌ها و جایگاه‌های توزیع کالا و عرضه خدمات، در مرکز استان و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/ش

۵۷۰۰ بار تماس با ۱۲۴ آذربایجان شرقی

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
البته خیلی ها میدونن این تماس ها هم نتیجه ای نداره اصلا تماس نمیگیرن