استاندار اردبیل گفت: طرح های مهمی که در حوزه آب و خاک در استان انجام می شود این استان را به قطب تولید محصولات استراتژیک در کشور و خاورمیانه تبدیل می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه نشست مشترک با هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس و معاونان جهاد کشاورزی در محل سالن شیخ صفی استانداری اردبیل اظهار کرد: بزرگترین اتفاق تاریخی در حوزه آب و خاک با صرف هزینه حدود   3 هزار میلیارد تومان در زمینه مهار آبها و نظام بهره برداری هزینه شده، افتاده است.

وی با بیان اینکه ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در کنار پایاب سدهای بزرگ رونق اشتغال را بدنبال خواهد داشت افرود: امیدواریم نحوه اجرا و تکمیل پروژه ها در اسرع وقت اتمام برسد و تقسیم اراضی نیز با برنامه ریزی صحیح انجام شود.

استاندار اردبیل اجرا و بهره‌برداری از پایاب سد خدا آفرین را نقطه عطف اشتغال دانست و افزود: ساماندهی حدود 10 هزار خانوار عشایر با افزایش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی با رویکرد پیشگیری از مهاجرت می تواند از اهداف طرح باشد.

بهنام جو با اشاره به اینکه تامین آب شرب استان باید الویت اصلی ما باشد گفت: برای گذر از بحران باید صرفه جویی در آب ، فرهنگ چگونه مصرف کردن و با اجرای طرح های مدرن آبیاری نهایت تلاش کنیم.

وی افزود: انتقال و توزیع آب اراضی در محدوده طرح شبکه خداآفرین در فاز اول به وسعت ۳۷هکتار است که امیدواریم با برنامه ریزی دقیق ظرف دو هفته آینده موانع پیش رو برداشته شود.

استاندار اردبیل توسعه اقتصادی منطقه را در گرو توسعه کشاورزی و دامپروری دانست و گفت: در کنار توسعه کشاورزی و دامپروری و ایجاد کارگاه های بزرگ صنایع تبدیلی شاهد شکوفایی اشتغال و رونق کسب کار در شمال استان خواهیم شد.

گفتنی است در سفر دو روزه هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و همچنین معاونان جهاد کشاورزی و مدیرعامل منابع آب کشور از برخی سدها و طرح های در حال اجرای استان بازدید شد و این سفر پیرو سفر قبلی هیئت رییسه این کمیسیون به استان اردبیل و پیگیری مصوبات سفر قبلی بوده است که در نهایت وضعیت واگذاری اراضی پایاب خداآفرین، تکمیل سدهای در دست اقدام و نحوه بهره برداری مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ح

تامین آب شرب استان باید الویت اصلی ما باشد

برچسب ها: کشاورزی ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.