وزیر کشاورزی گفت: بهترین اقدام برای کشاورزان استمهال و معافیت سود است، یعنی کشاورزان سه سال استمهال داشته باشند و دولت سود آن را بپردازد.

محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با کافی نبودن خدمات صندوق بیمه کشاورزان در قبال هزینه‌های آنها و راه اندازی یک صندوق اختصاصی به این منظور، گفت: بیمه کشاورزی، بیمه حمایتی است نه تجاری که بتواند درآمد و هزینه کند، یعنی تنها  بخشی از هزینه‌ها را دولت و خزانه پرداخت می‌کند و از عهده همه خسارت‌ها برنمی‌آید.

حجتی افزود: دولت در چارچوب منابعی که در اختیار آن قرار می‌گیرد، سالانه مبلغی معادل 1000 میلیارد تومان در اختیار این صندق قرار می‌دهد و این اگر بخواهد واقعی شود باید در سال 3 الی 4 هزار میلیارد تومان برای این منظور هزینه کند. در واقع  کسری منابع باعث می‌شود آن طور که شاید و باید خسارت‌ها  به طور کامل پرداخت نشود.

وی درباره پرداخت خسارات ناشی از سرمازدگی بیان کرد: مصوبه ای را دولت در این باره به تصویب رسانده است، بهترین اقدام برای کشاورزان استمهال و معافیت سود است، یعنی کشاورزان سه سال  استمهال داشته باشند و دولت سود آن را بپردازد که البته  بار مالی زیادی هم دارد.

وزیر جهاد کشاورزی در ارتباط با مشکلی که در چگونگی ابلاغ بانک مرکزی پیش آمده است، اظهار کرد: در حال حاضر همکاران ما با کمک بانک مرکزی و سازمان برنامه  و بودجه اشکال ابلاغ را رفع می‌کنند تا مصوبه دولت اصلاح و ابلاغ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اvvv
۰۸:۰۲ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
سلام .فکری هم برای کارگزارن بیمه کشاورزی بکنید که تنها درامد انها از بیمه کشاورزی هست و بلاتکلیف هستن و ......
سیاست های صندوق بیمه رو بررسی کنید که ایا نیاز به تغییر و تحول جدیدی دارد یا خیر که هم بهسود کشاورز و هم به سود کارگزار باشه و هیچ کدام دچار سر درگمی و بدبختی نشن
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۰۲:۰۳ ۱۱ آبان ۱۳۹۷
صندوقی که فکر بحال کارگزارهای خودش حاضر نیست بکنه چه انتظاری میتونید ازش داشته باشید. بعضی از ما کارگزارهای بیش از 14 سال سابقه کار دارن ولی دریغ حتی یه ذره احترام تو این سیستم
Germany
منتظر
۲۲:۴۹ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
از با شگاه خبرنگاران جوان خواهش میکنم صدا ما کارشناسان صندوق بیمه بانک کشاورزی که همه با تحصیلات بالا، با امتحان استخدامی ومصاحبه وارد این ارگان شدیم و بعد چند بار تصویب شدن در مجلس برا تعیین تکلیف شدن هنوزز بانک و جهاد داره سنگ اندازی میکنه برا استخدام برسی کنید و به گوش همه برسوند بخدا ما و کشاورزان واقعا از دست شاکی هستیم لطفا رسانه ای کنید سابقه ما در این کار به 16 سال هم میرسه اما تا بحال خوردمون هم بیمه نشدیم حتی یه روز دولت بیمه نمیکنه
که حق مسلم ما بود
Germany
منتظر
۲۲:۳۷ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
ما نمیدونم چطور تو روی کشاورز قشر زحمت کش نگاه کنیم و در مورد پول وخسارت شون صحبت کنیم.از مسئولین میخوام پیگیر این موضوع باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
شما فقط با توجه به آب و هوای هر منطقه نوع زراعت رو تعیین کن بعد فقط محصولات ما رو بخرید.
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۲۰:۴۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
سلام بیمه کشاورزی واقعا جوابگوی خسارت کشاورزان نیست برا همین دیگه مورد اقبال نیست. باید فکری اندیشید چون کشاورزی شغلی با ریسک بسیار بالاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
شما در كار خودتان جدى و خوشنام هستيد وبه نوعى تامين غذاى روزانه مردم با شما ست به ما از كودكى ياد دادند بعد ار صرف نهار و شام با " شكر خدا " سفره را ترك كنيم و اين دعا ى خير براى همه دست اندر كارها ست . سخنان شما در رابطه با گرانى لبنيات قانع كننده نبود نشان ميداد كه با عجله فقط ميخواستيد پرسش را بى پاسخ نگذاريد و حالا در رابطه با بيمه ميبينيم چقدر شفاف و كامل و صادقانه با خبر نگار صحبت كرديد . موفق باشيد .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۹:۵۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
بیمه به اسم حمایت ازهمه عناصرومولکول وسلول وهرچی توطبیعت هست پول میگیره بابت سیل وآتش سوزی وسرطان وزلزله ودرمان تکمیلی پول میگیره ولی هیچ خدمتی نمیکنه اگرهم فردی پولش رابخواهدبه زورمیشه ازش گرفت وفقط اصل پول راخواهدداد.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۳۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۷
سلام اقای حجتی
فکری در مورد2300مهندس ناظر جامانده از استخدام سال 90بکنید این نفرات 8سال سابقه کار دارن عمرشونو توی این سازمان صرف کردن
کجا برن؟بعضی از انها سر پرست خانواده هستن همیشه شرمنده خانوادشون هستن به خا طر خدا کاری بکنید
آخرین اخبار