استادیار علوم پزشکی تهران گفت: بیماران خاص باید برای حفظ سلامتشان واکسن‌های بالغین را تزریق کنند.

لزوم تشکیل کمیته کشوری واکسیناسیون بالغین در ایران/ بیمران خاص باید برخی واکسن ها را تزریق کنندمحمد رضا صالحی استادیار و عضو هیئت علمی علوم پزشکی تهران و متخصص بیماری‌های عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مورد واکسیناسیون بالغین به اندازه کودکان برنامه مدون به ویژه برای بیماران خاص نداریم.

وی ادامه داد: برای بالغین در زمینه تزریق برخی واکسن‌ها مانند کزاز کارهای خوبی انجام شده است، اما با سطح ایده‌آل فاصله بسیاری داریم.

کاهش بار مالی بیماری‌ها با واکسیناسیون بالغین

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر تزریق برخی واکسن‌ها در گروه‌های خاص بالغین گفت: بسیاری از بیماران خاص، سالمندان و خانم‌های باردار باید برخی واکسن‌ها را تزریق کنند زیرا با تزریق واکسن از بسیاری بیماری‌ها جلوگیری می‌شود، همچنین واکسیناسیون بار مالی بیماری‌های عفونی را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

صالحی اظهار کرد: نیاز به تشکیل کمیته کشوری واکسیناسیون بالغین داریم تا بتوان در این زمینه نیز اقدامات خوبی در کشور انجام داد.

رونمایی از کتاب دستورالعمل واکسیناسیون بالغین

این متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به رونمایی از کتاب دستورالعمل واکسیناسیون بالغین گفت: این کتاب با نظر استادان گروه داخلی و عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس منابع بین‌المللی قابل استناد تدوین شده است، مهمترین واکسن‌های بالغین که به ویژه بیماران خاص، سالمندان و خانم‌های باردار باید تزریق کنند، در این کتاب ذکر شده‌اند.

وی افزود: بخشی از این کتاب را همکاران داروساز ما تدوین کرده‌اند که در آن بخش به بحث عوارض واکسیناسیون پرداخته‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.