مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برنامه ریزی برای پدافند غیر عامل، توسعه پایدار را به دنبال دارد.

توسعه پایدار با برنامه ریزی برای پدافند غیر عاملبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد پور داود،مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در همایش گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل که در دبیرستان تهذیب همدان برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن 13آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی گفت: امسال در شرایطی به استقبال 13 آبان می رویم که دشمنان و بدخواهان نظام  اسلامی همچنان به دنبال تحریم و تهدید هستند.

وی با اشاره به چهلمین سال انقلاب اسلامی،  سه عنصر رهبری، ایمان و مردم را عوامل پیروزی انقلاب و پایداری نظام خواند  و خاطرنشان کرد: این سه عنصر باعث خواهد شد که از این گردنه ها به خوبی عبور کنیم.

پور داود در ادامه با اشاره به ضرورت تبیین و فراگیری پدافند غیر عامل در مواجهه با تهدیدات مختلف دشمنان افزود: دفاع غیرعامل تمهیداتی است که در زمان صلح صورت می گیرد.

وی هدف عمده پدافند غیر عامل را ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری ذکر کرد و در ادامه گفت: این کار باید با برنامه ریزی و طراحی در رسیدن به توسعه پایدار نهادینه شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان این که پدافند غیرعامل صلح آمیز ترین و معقول ترین روش دفاعی است اضافه کرد: پدافند غیر عامل یک دانش بین رشته ای است که باید آن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در پدافند غیر عامل تمام نهادها، نیروها، سازمان ها و حتی مردم عادی می توانند نقش موثری را ایفا کنند.

پورداود هفته پدافند غیرعامل را فرصتی برای اجرای برنامه های موثر در فضاهای آموزشی و دستگاه های اجرایی دانست و در عین حال ابراز کرد: البته همه روزها و هفته ها را باید روز و هفته پدافند غیرعامل دانست، چراکه این نکته بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که آشنایی دانش آموزان با پدافند غیر عامل، مقابله با آسیب ها را آسان تر می کند، ابراز امیدواری کرد: با هماهنگی دستگاه های اجرایی و فرهنگ سازی در این زمینه، بتوانیم آحاد جامعه را با تهدیدات و آسیب ها آشنا کنیم.

انتهای پیام/ ش

برنامه ریزی برای پدافند غیر عامل، توسعه پایدار را به دنبال دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار