جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش را با 16 محور تدوین کردند.

استیضاح بطحایی با 16 محور کلید خوردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، تعدادی از نمایندگان مجلس درخواست استیضاح بطحایی وزیر آموزش و پرورش را تدوین کردند که تاکنون 20 امضا برای آن جمع آوری شده است، متن این درخواست و همچنین محورهای آن به شرح ذیل است.

اینجانبان جمعی از نمایندگان مجلس طبق اصل 89 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 220 آیین نامه داخلی مجلس با توجه به دلایل زیر درخواست استیضاح بطحایی وزیر آموزش و پرورش را داریم، لذا خواهشمند است طبق مواد و اصول قانون اساسی اقدامات مربوطه را انجام دهید.

محورهای استیضاح وزیر آموزش و پرورش:

1- عدم توجه عملی به سند چشم انداز آموزش و پرورش

2- عدم توجه عملی به امور تربیتی- پرورشی- تربیت بدنی- سلامت در آموزش و پرورش مدارس

3- عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگ

4- تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت، حقوق و مزایا در دوره وزارت وی

5- گرانتر شدن آموزش و پرورش در دوره وزارت وی

6- عدم توجه عملی در رسیدگی به سرانه مدارس کشور به خصوص مناطق محروم و متأسفانه افزایش جمعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل ویژه در مناطق حاشیه شهر- محروم- کارگران در دوره وزارت وی

7- افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و نبود راهکارهای عملی وزیر برای مقابله با آسیب‌های جدید

8- عزل و نصب‌های سیاسی- حزبی- باندی- رفاقتی در وزارت آموزش و پرورش و اداره کل‌ها و مدارس ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش آموزان در بحث تغذیه و...

9- عدم برنامه جدید برای افزایش حقوق، مزایای رفاهی، معیشتی فرهنگیان و تنزل جایگاه و رتبه اجتماعی- اقتصادی معلمان در دوره وزارت ایشان

10- کاهش دانش آموزان خوابگاه‌های دانش آموزی ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش آموزان در بحث تغذیه و دیگر امکانات مورد نیاز دانش آموزان

11- عدم پویایی و نشاط در بین معلمان و دانش آموزان و کاهش انگیزه کاری در بین معلمان و کاهش انگیزه ادامه تحصیل

12- عدم شایسته سالاری و عدم ایجاد رقابت در بحث، انتخاب معلمان خرید،‌ خدمات، در مهر سال 97 که باعث نارضایتی شدید در بین جوانان با تحصیلات عالیه شده و از طرفی بعضا افراد غیرشایسته و غیرتخصصی و غیرمرتبط و فقط با لابی گری وارد بدنه آموزش و پرورش و مدارس شده اند.

13- عدم مدیریت در ساماندهی نیروی انسانی در مدارس

14- عدم مدیریت مالی در وزارت آموزش و پرورش

15- واگذاری مراکز رفاهی- تربیتی- فرهنگی، آموزش و پرورشی به بخش خصوصی از جمله اردوگاه شهید باهنر

16- عدم نظارت بر مدارس غیردولتی و وابسته به سازمان‌ها و نهادهای دیگر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
باید زودتر پاسگو باشد
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۱:۵۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
نداشتن برنامه برای جایگزینی نیروهای کارآمد/ تقدیر مناسب از نیروهای شاغل وبازنشسته/عدم توجه به بازسازی و مقاوم سازی مدارس/ بی توجهی به تنظیم به موقع عناوین وارایه کتب درسی / بی توجهی به ورود افراد غیر مجاز به مدارس /اجازه برگزاری اردوهای خطر ساز و ...نشان میدهدکه ایشان گویا فقط با بخشی از-سند تحول آشنایند.
آخرین اخبار