معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان از آغاز طرح ضربت بیماریابی شپش از اول آبان ماه در تمامی مقاطع تحصیلی شهرستان خبر داد.

آغاز طرح ضربت بیماریابی شپش در دشتستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدحسین دریسی گفت: طرح ضربت بیماریابی شپش از طرح‌های مداخله‌ای سلامت دانش آموزان با اداره آموزش‌وپرورش می‌باشد که هرساله با آغاز سال تحصیلی، در طی دو مرحله در تمامی مقاطع تحصیلی مدارس شهرستان انجام می‌شود.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: در مرحله اول این طرح، دانش آموزان مدارس ابتدایی، متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه شهری و روستایی توسط، بهورزان، مراقبین سلامت و مربیان بهداشت مدارس معاینه و غربالگری می‌شوند و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

وی تصریح کرد: دانش آموزان آلوده، به مدیر مدرسه معرفی و دانش آموزان با در دست داشتن معرفی‌نامه به همراه والدین خود باید به مرکز خدمات جامع سلامت منطقه خود مراجعه و مورد بازبینی قرار می‌گیرند و در صورت لزوم، شامپو پر مترین یا لوسیون در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد و هم‌زمان آموزش‌های لازم در خصوص پیشگیری و درمان شپش به آن‌ها داده می‌شود و بعد از ۲ هفته، همه موارد آلوده باید پیگیری شوند.

گفتنی است، مرحله دوم این طرح، در بهمن‌ماه اجرا خواهد شد و تمامی مدارس آلوده مرحله اول طرح، دوباره غربالگری می‌شوند.

انتهای پیام/م

مرحله دوم طرح ضربت بیماریابی شپش ، در بهمن‌ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.