مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بر اساس مرکز آمار ايران، کمترين نرخ بيکاری کشور در تابستان 97 مربوط به استان همدان با نرخ بيکاری 6.5 درصد بوده است.

کمترین نرخ بیکاری کشور در استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: بر اساس آمار منتشر شده مرکز آمار ایران در تابستان 97 نرخ بيکاری کشور با افزایش 0.7 درصدی در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته به 12.2 درصد رسيده است. در حاليکه اين گزارش نشان می دهد که استان همدان با نرخ 6.5 درصد دارای کمترين نرخ بيکاری کشور در تابستان 97 است.

وی افزود: اين در حالی است که در چند سال اخير با افزايش تعداد متقاضيان کار در استان و کشور مواجه بوده ايم به گونه ای که با اين رشد جمعيت بيکاران، نرخ بيکاری کشور از 11.5 درصد در تابستان 96 به 12.2 درصد در تابستان 97 افزايش يافته،  اما نرخ بيکاری استان همدان از 9.7 درصد در تابستان 96 به 6.5 درصد در تابستان 97 کاهش يافته است.

توصیفیان ادامه داد: اين آمار نشان مي دهد که نرخ مشارکت اقتصادی جمعيت ده ساله و بيشتر کشور از 40.7 درصد در تابستان 96 به 40.9 درصد در تابستان 97 افزايش يافته است.

 مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود:نرخ بيکاری در تابستان 97 در استان های مختلف متفاوت بوده است بطوريکه نرخ بيکاری در 14 استان کشور از ميانگين نرخ بيکاری در کل کشور (12.2 درصد) بالاتر و در 17 استان کشور از ميانگين نرخ بيکاری در کل کشور پايين تر بوده است.

گفتنی است، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ايران با مقايسه نرخ بيکاری تابستان 97 با مدت مشابه سال گذشته، مشخص می شود که نرخ بيکاری در 21 استان کشور افزايش و در 9 استان کشور از جمله استان همدان کاهش يافته است.

انتهای پیام/ا

کاهش نرخ بیکاری در 9 استان کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.