معاون حمل و نقل اداره کل راهداری خراسان جنوبی از جابجایی یک میلیون و ۱۴۱ هزار مسافر توسط ناوگان برون شهری استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از جابجایی یک میلیون و ۱۴۱ هزار مسافر توسط ناوگان برون شهری استان طی هفت ماه گذشته خبر داد.

وی افزود:در ایام اربعین حسینی تعداد ۱۰۳ دستگاه اتوبوس جابجایی سه هزار و ۹۷۵ زائر را به مرزهای مهران و چذابه انجام داده اند.

گرجی گفت:با توجه به هماهنگی های انجام شده با مسئولان کاروان ها غالب زائران با ناوگان اعزام شده به استان بازگشته اند و کاروانهایی که با تأخیر به مرز وارد می شوند در روزهای آتی به استان باز خواهند گشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی همچنین از جابجایی یک میلیون و  ۱۴۱ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری استان طی هفت ماه گذشته خبر داد و افزود:از این تعداد ۳۸۶ هزار و ۴۴۰ مسافر به استان وارد و ۴۹۶ هزار و ۷۴۱ مسافر از استان خارج شده اند.

وی گفت:همچنین در این مدت بیش از ۶۴۴ هزار و ۸۸۱ نفر مسافر درون استان جابجا شده اند.

گرجی بیشترین سهم جابجایی مسافر را مربوط به مرکز استان با تعداد بیش از ۴۶۷ هزار و ۴۲۴ نفر اعلام کرد و افزود:کمترین سهم جابجایی مسافر نیز مربوط به شهرستان نهبندان با تعداد ۱۹ هزار و ۱۳۲ نفر بوده است .

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار کرد:هم اکنون  تعداد ۲۱۴ دستگاه سواری کرایه با عمر ۸.۵۴ سال و تعداد ۱۲۶ دستگاه مینی بوس با عمر ۲۰.۰۴ سال و تعداد ۲۵۱ دستگاه اتوبوس با عمر متوسط ۱۱.۸ سال کار جابجایی مسافران از مبدأ ۱۳ پایانه عمومی و خصوصی در استان را انجام می دهند.

وی گفت:در حال حاضر تعداد یک هزار و ۹۶۲ نفر راننده در این بخش شاغل هستند.

گرجی همچنین به ایام پایانی ماه صفر و اعزام خیل عظیم زائران به منظور شرکت در مراسم سوگواری ایام پایانی ماه صفر در مشهد اشاره و خواستار هماهنگی مسئولان کاروان ها و هیأت های مذهبی با انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل مسافر استان به منظور تأمین ناوگان و اعزام با برنامه شدند.

انتهای پیام/غ

یک میلیون مسافر توسط ناوگان برون شهری خراسان جنوبی جابجا شدند

برچسب ها: حمل ونقل ، راهداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.