در طرح ویژه زمستانی امسال 257 نفراز پرسنل راهداری به صورت مستقیم مشارکت خواهند داشت.

شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ گفت: در طرح ویژه زمستانی امسال تعداد 257 نفراز پرسنل راهداری شامل نیروهای کارگری،اپراتورماشین آلات ،نیروهای پشتیبانی و ستادی به صورت مستقیم مشارکت خواهند داشت.


وی افزود: این پرسنل بااستفاده از 245 دستگاه ماشین آلات و تجهیزات موجود در راستای انجام وظایف سازمانی در سطح جاده های استان انجام وظیفه خواهند نمود.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت:  ماشین آلاتی که برای فعالیت در طرح زمستانی امسال پیش بینی شده اند شامل 42 دستگاه انواع خودروهای سبک شامل انواع سواری و وانت، 75 دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین شامل انواع کمپرسی، انواع تریلی و کامیونت، 82 دستگاه ماشین آلات سنگین شامل انواع لودر،گریدر،بولدوزر و بیل مکانیکی و 46 دستگاه تجهیزات ویژه راهداری زمستانی شامل دستگاههای شن و نمک پاش و تیغه های برفروب مکانیزه می باشد.


شهامت با بیان اینکه تعمیرات و راه اندازی ماشین آلاتی که به طور مستقیم در مواقع بحران و راهداری زمستانی مورد استفاده می باشند امری ضروری است ادامه داد: از ابتدای سال جاری با هزینه ای بالغ بر 16،633،000،000 ریال، 1960 رکورد تعمیراتی بر روی ماشین آلات انجام و در مجموع 29861 قطعه لوازم یدکی خریداری و تعویض شده که 16 مورد از تعمیرات انجام شده مربوط به تعمیرات اساسی موتور و گیربکس بوده است.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار کرد: از رانندگان عزیز تقاضا داریم ، حتما" قبل از شروع سفر وضعیت جاده ها را از سامانه تلفنی 141 جویا شوند و از سالم بودن وضعیت لاستیکها ،پر بودن باک بنزین ،همراه داشتن زنجیر چرخ ، صحت سیستم بخاری و برف پاک کن ها اطمینان حاصل نموده از مسافرت با خودروی معیوب اکیدا" اجتناب نمایند و در صورت امکان از سفرهای غیر ضرور در وضعیت های جوی نامساعد اجتناب نمایند و در طول مسیر با عوامل امدادی و گشت های راهداری همکاری لازم را داشته باشند وبه توصیه های آنها توجه نمایند.


وی گفت: در حال حاضر در خراسان جنوبی 20 باب راهدارخانه فعال می باشند و ذخایر شن و نمک در این راهدارخانه ها به مقدار لازم پیش بینی شده و با شروع طرح زمستانی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در این راهدار خانه ها استفرارمی یایند.
انتهای پیام/ک

آمادگی راهداری استان  برای آغاز طرح ویژه زمستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.