حمایت مالی اسنپ‌فود از یک رسانه غیراخلاقی موجب گسترش و تشویق این رسانه‌ها برای تولید محتوای مبتذل و مستهجن شده است.

ماجرای حمایت مالی اسنپ فود از یک برنامه اینترنتی غیراخلاقیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسنپ به عنوان یکی از سرویس‌های خدمات آنلاین مدتی است که فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از زیرمجموعه‌های این سرویس خدمت‌رسانی آنلاین، اسنپ‌فود است که پیش از این فعالیت خود را با نام زودفود انجام می‌داد.

موضوعی که از روز گذشته نام تجاری این سرویس آنلاین را بر سر زبانها انداخت، حمایت مالی این استارت‌آپ از یک رسانه اینترنتی بدون مجوز است؛ رسانه‌ای که حاضر است به هر قیمتی و با زبان به‌اصطلاح طنز و نیش‌دار، موضوعات روز و مطرح جامعه را به سخره بگیرد و با الفاظی مبتذل و به دور از ادب آن‌ها را نقد کند.

همزمان با 13 آبان، روز تسخیر لانه جاسوسی، انتشار کلیپی در صفحه مجازی این رسانه اینترنتی  با عنوان مرگ بر آمریکا و به سُخره گرفتن این شعار، به عنوان یکی از  بنیادی‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی، در بین کاربران برخی شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت. البته اولین بار اول نیست که این رسانه اینترنتی بدون مجوز در طی همکاری خود با اسنپ‌فود، برنامه‌هایی با محتوای غیراخلاقی تولید می‌کند. بررسی صفحه مجازی این برنامه اینترنتی نشان می‌دهد از شروع همکاری اسنپ فود با این رسانه اینترنتی، محتوای تولید شده به حدی خارج از عرف و اخلاق است که از آوردن نمونه برای آن معذوریم.

حمایت مالی اسنپ فود از یک برنامه اینترنتی غیراخلاقی     حمایت مالی اسنپ فود از یک برنامه اینترنتی غیراخلاقی

پس از انتشار این کلیپ، شرکت اسنپ‌فود با انتشار بیانیه‌ای، توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد. در متن بیانیه‎ی اسنپ‌فود آمده است: 

«در مورد کلیپ صوتی اخیر که همراه برند اسنپ‌فود منتشر شده است، لازم می‌دانیم ضمن عذرخواهی و اعلام قطع همکاری با ناشر محتوای اشاره شده، توضیحاتی را به منظور شفاف‌سازی و رفع سو تفاهمات ارائه دهیم:

بیش از 8 سال از فعالیت مجموعه اسنپ‌فود (زودفود) در ایران می‌گذرد و در این مدت این مجموعه دانش بنیان با هدف ترویج شیوه‌های نوین در کسب‌وکار آنلاین همواره در تلاش بوده تا پیام خود را به گوش مخاطبانش برساند. از آن جمله تبلیغات محیطی و آنلاین در وب‌سایت‌های پربازدید و اخیرا به شکل جدی در فضای شبکه های اجتماعی. جهت رفع سوءتفاهمات ایجاد شده در مورد فعالیت تبلیغاتی این شرکت در شبکه‌های اجتماعی، لازم به ذکر است آنچه توسط این شرکت مورد هدف و استفاده قرار می‌گیرد فضای تبلیغاتی و بازدید صفحات مزبور است و به هیچ عنوان هیچ یک از محتواهای منتشر شده در این فضا مورد تایید این شرکت نیست و نیز پیش از انتشار به سمع و نظر کارشناسان این شرکت نمی‌رسد.به طور خاص در مورد کلیپ صوتی اخیری که به همراه برند این شرکت منتشر شده است لازم به ذکر است که این محتوا پیش از انتشار به تایید این شرکت نرسیده و در صورتی که این محتوا به صورت ناخواسته موجبات رنجش خاطر مخاطبان عزیز را فراهم کرده است به صورت رسمی عذرخواهی خود را اعلام می‌کنیم. همچنین ادامه همکاری این شرکت با ناشر محتوا متوقف خواهد شد.ماموریت اصلی شرکت و مدیریت ارشد آن بر توسعه بازار کسب و کارهای اینترنتی، حمایت از نیروی کار متخصص داخلی و کمک به کاهش نرخ مهاجرت نخبگان ایرانی است تا در کنار هم به ایجاد صدها شغل کمک کنیم. همانگونه که در حال حاضر بیش از 400 نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر به صورت غیرمستقیم با این شرکت همکاری دارند و این شرکت هیچ گرایش و جهت‌گیری سیاسی را دنبال نمی کند».

اما این توضیحات توجیه قانع‌کننده‌ای برای این اتفاق غلط نیست؛ مشکل اصلی اینجاست که به هیچ وجه یک شرکت رسمی مانند اسنپ‌فود نباید اجازه پیدا کند برای تبلیغات خود، با یک رسانه اینترنتی بدون مجوز همکاری کند؛ به خصوص که آن رسانه، به طور مداوم مطالب مبتذل و به دور از اخلاق که حتی امکان بیان آنها وجود ندارد، منتشر می‌کند. در کشور ما راههای بسیار زیادی برای تبلیغ کسب‌وکارها وجود دارد و خود شرکت اسنپ‌فود هم از آنها استفاده می‌کند، بنابراین چه لزومی دارد که این شرکت برای تبلیغات خود با یک رسانه‌ی مبتذل و غیراخلاقی همکاری کند و موجب ترویج مطالب مستهجن بین مردم شود.

قطعاً این موضوع ضعف دستگاه‌های مسئول ما را نشان می‌دهد؛ شرکت اسنپ‌فود باید خیلی زودتر از این از سوی دستگاه‌های نظارتی مورد مؤاخذه قرار می‌گرفت که چرا با چنین رسانه‌ی مبتذلی همکاری می‌کند و همچنین باید با عوامل رسانه‌‌ی اینترنتی مذکور به خاطر انتشار مطالب مستهجن، برخورد جدی صورت می‌گرفت.     

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
جای تاسف داره