معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: محصول بصیرت ایستادگی و دشمن‌ستیزی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ سردار نقدی عصر امروز در نشست بصیرتی نهضت روشنگری که در مدرسه علمیه المهدی در جمع طلاب و بسیجیان اراک برگزار شد، اظهار داشت: محصول بصیرت، ایستادگی و دشمن‌ستیزی، کفر به طاغوت و حرکت در مسیر دشمن ستیزی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اداره انقلاب براساس حکومت اسلامی و دینی است، بیان داشت: در چارچوب انقلاب دینی باید به رأی ملت احترام گذاشت و زیر نظر ولایت‌فقیه در مسیر اسلام حرکت کرد.

نقدی اظهار داشت: آنچه در ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی موردتوجه ویژه قرار می‌گیرد منشأ تحولات عظیمی است که در کشور رخ‌داده و امروز ایران به برکت انقلاب آزادترین کشور دنیا محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه برخی اعتقاد دارند قبل از انقلاب مردم حق رأی نداشتند، گفت: در زمان پیش از انقلاب شاه هم حق رأی نداشت، چراکه اختیار کشور به دست اجانب و آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها بود و مردم اجازه هیچ‌گونه اظهارنظر، انتقاد و تصمیم‌گیری نداشتند.

وی ادامه داد: زمان پیش از انقلاب کشور پر از اختناق بود و به خاطر اظهارنظر، نقد و مخالفت با شیوه حکومت‌داری هزاران نفر زندانی می‌شدند و اکثریت مردم بی‌سواد بودند و پزشکان موردنیاز از فقیرترین کشور‌ها به ایران عزیمت می‌کردند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آن زمان ایران بزرگ‌ترین صادرکننده نفت بود، گفت: باوجود یک‌سوم جمعیت کنونی شش میلیون بشکه نفت از ایران صادر می‌شد و میزان فروش نفت ۴ برابر میزان کنونی بود.

سردار نقدی با اشاره به دیگر مشکلات آن زمان افزود: در حوزه راه‌های روستایی، برق، مخابرات مشکلات عدیده‌ای بود و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها ۱۵۰ هزار نفر بودند و این در حالی است که در حال حاضر ۹۹ درصد مردم از برق سراسری، ۹۹ درصد مردم از خدمات مخابرات، ۹۰ درصد از نعمت لوله‌کشی گاز، ۹۱ درصد راه‌های روستایی از جاده آسفالته برخوردارند، تحصیل بیش از چهار میلیون دانشجو و دستیابی به پیشرفت‌های بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی و نانوفنّاوری ازجمله پیشرفت‌های چشمگیری است که پس از انقلاب حاصل‌شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار سازمان‌های بین‌المللی رتبه اقتصاد ایران ۱۸ است، افزود: ایران در تمام رشته‌های صنعتی جزء ۲۰ کشور اول دنیا در تولید آلومینیوم، مس، سیمان و فولاد است و در خصوص دفاع منطقه دارای قدرت برتر و اول است و طبق نظر غربی‌ها ایران در برآیند قدرت نظامی و اقتصادی در رتبه‌های ۷ و ۸ جهان قرار دارد.

سردار نقدی بیان داشت: زمانی که انقلاب پیروز شد آمریکایی‌ها هر توطئه و بلایایی که در توان داشتند بر ایران وارد کردند و همچنان این دشمنی آن‌ها ادامه دارد، اما این ایستادگی و انسجام ملت ایران بوده که انقلاب را به چهل‌سالگی رسانده است چراکه هیچ انقلابی تا این حد ریشه‌دار نبوده و دلیل این استمرار انقلاب به لحاظ پیوند مستحکم باخدا بوده است.

وی با اشاره باریشه و علت این موفقیت و حفظ انقلاب پس از ۴۰ سال گفت: طی ۴۰ سال اخیر فرمایشات امام راحل و رهبر معظم انقلاب یکسان بوده و هیچ انقلابی به اندازه ایران باصلابت به مواضع اولیه خود پایبند نبوده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب‌های پیشین تکیه‌گاه خارجی داشتند و مورد انحراف قرار گرفتند که می‌توان به انقلاب مصر و تونس اشاره کرد که به یک سال هم نکشید و چنانچه خواهان حفظ انقلاب هستیم باید ارتباط محکم و وثیق را باخدا پیوند بزنیم و به طاغوت کفر ورزیم چراکه ایمان به خدا بدون کفر به طاغوت حاصل نمی‌شود.

نقدی رمز موفقیت را نفی حاکمیت غیر خدا دانست و ادامه داد: قدرت و اراده سبب پیروزی است و قدرتی که در حال حاضر میان مردم ایران حاکم است و چنانچه ملت‌ها اراده راسخ داشته باشند وضعیتشان دگرگون خواهد شد و این عدم اراده به لحاظ ترس، طمع، حرص و ضعف ایمان است.

وی قدرت واقعی را از آن خدا دانست و بیان کرد: تجلی این قدرت بندگان خدا هستند و ملت بزرگ ایران در برابر طاغوت بپا خیزند و از هیچ قدرتی نباید هراس داشت و هیچ ناو، موشک و بمب اتمی نمی‌تواند بر اراده ملت پیروز شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: اراده ملت بزرگ ایران تکیه‌بر خدا است و دشمن هیچ‌گاه نمی‌تواند بر این قدرت و اراده الهی پیروز شود.

انتهای پیام/پ

نشست بصیرتی نهضت روشنگری

برچسب ها: سپاه ، وزارت دفاع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.