رزمایش حملات تروریستی در استانداری قزوین بدون اطلاع قبلی در حال برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و افزایش قدرت مقابله با تهدیدات دشمن، روز سه شنبه رزمایش تروریستی با حضور نیرو‌های پدافند غیرعامل، یگان ویژه و تیم خنثی سازی بمب پلیس، آتش نشانی، امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محوطه استانداری قزوین برگزار شد.

رزمایش حملات تروریستی در استانداری قزوین

پس از آن که یگان حفاظت نیروی انتظامی استانداری به تردد غیرمعمولی و غیر عادی تیم پیمانکار تاسیساتی به محوطه استانداری مشکوک شد موضوع به حراست اطلاع داده شد.

در این میان تیم تروریستی دونفره با لباس کار و جعبه ابزار محتوی مواد منفجره به داخل استانداری نفوذ کردند و مواد منفجره را در سالن جلسات شورای تامین و معاونت سیاسی و در یک دستگاه خودروی جاسازی کردند.

بررسی اولیه از سوی حراست استانداری انجام و موضوع به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی واداره اطلاعات استان اطلاع و تحقیقات همه جانبه بسرعت آغاز شد.

پس از اطمینان از بمب گذاری در استانداری تیم‌های ویژه امدادی و خنثی سازی وارد عملیات شدند و مسیر‌های منتهی به استانداری از جمله میدان حسن پور، چهارراه هشت بهشت و میدان سرداران مسدود و از تردد خودرو‌های عبوری به این منطقه جلوگیری شد.

با ورود نیرو‌ها عملیات تیم چک و خنثی سازی در طبقات فوقانی استانداری قزوین آغاز و مشخص شد بمب‌ها به صورت ریموتی است لذا بسرعت کارکنان استانداری از داخل ساختمان تخلیه و وارد محوطه شدند.

رزمایش حملات تروریستی در استانداری قزوین

ضمن درخواست نیروی کمکی از سپاه و ارتش برای همکاری با نیروی انتظامی حلقه دوم امنیتی توسط ارتش در محوطه بیرونی استانداری نیز ایجاد شد.

تیم تروریستی با دیدن حلقه‌های انتظامی و امنیتی اطراف استانداری مجبور به درگیری مسلحانه با یگان امداد و نجات شدند و در درگیری مسلحانه تروریست‌ها با نیرو‌های یگان امداد، دستیاراصلی تیم تروریستی به هلاکت رسید.

تروریست دوم برای نجات جان خود یکی از کارمندان استانداری را به گروگان گرفت که در حال فرار به سمت پشت بام با شلیک اسلحه مجروح شد.

تروریست‌ها خودروی وارد شده به محوطه استانداری را با کنترل از راه دور منفجر کردند و تیم‌های آتش نشانی بلافاصله برای مهار آتش اقدام کردند.

همچنین مشاور کنترل روانی معاونت اجتماعی به عنوان فرد مذاکره کننده با تروریست‌ها وارد گفتگو شد که به نتیجه نرسید، زیرا تروریست‌ها تقاضای بالگرد کرده بودند.

رزمایش حملات تروریستی در استانداری قزوین

تیم رهایی گروگان‌ها نیز توانستند گروگان را آزاد کرده و تروریست را مجروح و دستگیر کنند.

به گفته افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استان در این رزمایش که بدون اطلاع قبلی انجام شد؛ آمادگی دستگاه‌های مختلف برای مدیریت بحران، مقابله با حوداث تروریستی و امدادرسانی به مصدومان و فوتی‌های احتمالی سنجیده می‌شود.

پس از پایان رزمایش، جلسه امنیت شهروندی استانداری با حضور دستگاه‌های استان در استانداری برگزار شد.

در این جلسه مشکلات رزمایش و نقاط ضعف و قوت مورد ارزیابی و بحث قرار گرفت.

افشار مدیرکل پدافند غیرعامل استان در این جلسه گفت : ۴۵۰ نفر در این رزمایش شرکت کردند.

وی افزود: مشکلات و کاستی‌ها باید شناسایی شود و برای حل ان دستگاه‌ها تلاش کنند.

انتهای پیام/

رزمایش حملات تروریستی در استانداری قزوین بدون اطلاع قبلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار