مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت:کرمان استانی مذهبی و تاریخی در بحث وقف می باشد و وجود ۴۵۰ ملک آموزشی وقفی در استان نشان از روحیه خیرخواهی و نوع‌دوستی مردم کرمان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در حاشیه نشست تخصصی وقف با دانش آموزان و فرهنگیان مدرسه الزهرا(س) کرمان گفت:خدمات و برکات وقف باید در جامعه اطلاع‌رسانی شود تا مردم از این نعمت الهی مطلع باشند.

حجت الاسلام تدینی با اشاره به این که خدمات وقف در همه بخش‌ها موثر و گسترده است، عنوان داشت: در حال حاضر ۴۵۰ مدرسه موقوفه‌ای در سطح استان داریم که خدمات گسترده‌ای به مردم ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: حدود ۸۵ هزار مستاجر در سطح استان داریم که باعث اشتغالزایی شده است و نباید به وقف اداری نگاه کرد و خدمات آن را منحصر به عملکرد اداره اوقاف دانست.

حجت الاسلام تدینی بیان داشت:در خصوص وقفه‌های آموزشی و علمی هنوز باید اقدامات و فرهنگ سازی کرد تا بتوان در این زمینه نیز اقدامات خوبی صورت بگیرد.

وی افزود:نیاز سنجی در جامعه برای گستردگی و تنوع وقف‌ها از ضروریات است. در این مراسم همچنین از دانش آموزان به قید قرعه با اهدا هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

شست تخصصی وقف با دانش آموزان و فرهنگیان مدرسه الزهرا کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار