دبیر کل ناتو که صبح امروز به کابل آمده است در کنفرانس خبری مشترک با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان  از افزایش نیروهای این سازمان در افغانستان خبر داد.

تعداد سربازان ناتو افغانستان افزایش خواهد یافتبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو که صبح امروز به کابل آمده است در کنفرانس خبری مشترک با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان  از افزایش نیروهای این سازمان در افغانستان خبر داد.

وی در این کنفرانس خبری گفت: ماموریت حمایت قاطع می‌خواهد شمار نیروهای خود در افغانستان را افزایش دهد و تا زمانی که ضرورت احساس شود در این کشور حضور داشته باشد.

استولتنبرگ بیان داشت: کشورهای عضو ناتو پس از بررسی و رایزنی، تصمیم گرفته تا همچنان از نیروهای امنیتی افغانستان حمایت کند و حضور خود را تا زمانی که ضرورت احساس شواد در افغانستان ادامه دهد.

وی افزود: ناتو می خواهد شمار سربازان خود در افغانستان را از ۱۳ هزار به ۱۶ هزار افزایش دهد و این افراد نیروهای نظامی افغان را تعلیم می‌دهند و همچنان در جبه‌های جنگ به آنها مشورت خواهند داد.

دبیرکل ناتو گفت نمی خواهد افغانستان مکانی امن برای هراس افگنان باشد؛ نیروهای حمایت قاطع به خاطر امنیت خود در افغانستان حضور دارند زیرا می‌دانند که هراس افگنان برایشان تهدید است.

وی تاکید کرد که از پروسه صلح به رهبری افغان‌ها حمایت می‌کند و طالبان باید جنگ را کنار بگذارند و اگر می‌خواهند در آینده سیاسی  این کشور نقش داشته باشند به میز مذاکره بنشینند.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان نیز در این کنفرانس گفت: افغانستان وابسته به هیچ کشوری نیست و به عنوان یک کشور مستقل با ناتو کار می‌کند. وی افزود منافع ملی مشترک کشورهای عضو ناتو و افغانستان ایجاب می‌کند تا به عنوان شرکای همدیگر علیه هراس افگنی مبارزه کنند.

رئیس جمهور افغانستان تاکید کرد: آزادی ملا برادر یک گام کوچک در پروسه صلح است و کابل متعهد به ختم جنگ و آغاز مذاکرات صلح است. غنی گفت جنگ افغانستان تنها جنگ طالبان نیست، بلکه ابعاد بزرگتر دارد.

اشرف غنی در این کنفرانس از کمیسیون‌های انتخاباتی نیز خواست که شفافیت را در انتخابات پارلمانی مراعات کنند. وی همچنین تاکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ معین شده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار