فرماندهی ستاد مرکزی نیروی هوایی آمریکا اعتراف کرد که جنگنده های آمریکایی در افغانستان بیش از ۸۴۱ بمب در ماه اکتبر 2018 در افغانستان پرتاب کردند که در هشت سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

افزایش بی سابقه حملات هوایی آمریکا در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندهی ستاد مرکزی نیروی هوایی آمریکا اعتراف کرد که جنگنده های آمریکایی در افغانستان بیش از ۸۴۱ بمب در ماه اکتبر 2018 در افغانستان پرتاب کردند که در هشت سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

فرماندهی ستاد مرکزی نیروی هوایی آمریکا در گزارشی اعلام کرد، جنگنده های آمریکایی در ماه اکتبر 2018،  772 بار به مناطق مختلف افغانستان حمله و بیش از 841 بمب را بر فراز مناطق مختلف این کشور رها کردند.

در حملات هوایی ارتش آمریکا در ولایت‌های ننگرهار، میدان وردک، پکتیکا و غزنی افغانستان در یک ماه اخیر، ده‌ها غیر نظامی افغان کشته شدند.

این در حالی است که در بسیاری از موارد نظامیان آمریکایی کشته شدن غیر نظامیان افغان را کتمان می کنند.

هم اکنون بیش از 19 هزار نظامی خارجی در افغانستان حضور دارند که از این تعداد بیش از 16 هزار نظامی آمریکایی هستند.

تسنیم نوشت: به اعتقاد اکثریت مردم و مسئولان افغانستان، حضور نظامی آمریکا از سال 2001 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم به همراه سایر کشورهای عضو ناتو، تاکنون هیچ دستاوردی جز کشتارهزاران غیرنظامی، تخریب زیرساخت های افغانستان و افزایش کشت مواد مخدر نداشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار